וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: "די לגזילת אדמות פלסטיניות בידי מתנחלים"

ניר יהב

26.9.2012 / 19:10

נשיא מצרים נאם בעצרת הכללית של האו"ם, וטען כי עצמאות פלסטינית "היא הדבר הראשון שעל העולם לפתור", במדינה שבירתה ירושלים. "לכל מדינה הזכות להשתמש באנרגיה גרעינית"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

"הדבר הראשון שעל העולם לפתור, הוא הסוגיה הפלסטינית, באמצעות עצמאות פלסטינית, שתושג במדינה שירושלים בירתה", אמר הערב (רביעי) נשיא מצרים מוחמד מורסי בעצרת הכללית של האו"ם, בנאומו הראשון של נשיא מצרי באולם מאז המהפכה האזרחית במדינה, בה הודח קודמו, חוסני מובארק. בנאומו לא הזכיר מורסי את ישראל באופן מפורש, אולם התעכב על זכויות הפלסטינים ועל הצורך בעצמאותם, נוכח "גזילת אדמתם בהתנחלויות".

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2012. רויטרס
"העולם ממשיך להכחיש את זכויות הפלסטינים". מורסי/רויטרס

"אסור שהחירות, הכבוד והחופש לא יהיו מנת חלקו של העם הפלסטיני", המשיך מורסי, "חבל שהעולם החופשי ממשיך להכחיש את זכויות האומה הזאת, כשמתנחלים ממשיכים לחיות על אדמה פלסטינית - והגזל נמשך". לדבריו, "למרות מאבקם המתמשך של הפלסטינים, בכל האמצעים הלגיטימיים להשגת זכויותיהם, טרם הושגו שאיפותיהם ותקוותם, והן עדיין רחוקות מאוד". "אני מבטיח לכם את תמיכת מצרים לכל הצעה פלסטינית שתעלה באו"ם, למען זכויות העם הפלסטיני", המשיך מורסי בדבריו, וקרא לאומות העולם לתמוך גם הן בעצמאות הפלסטינים. פרט לישראל, עניין נוסף שלא הוזכר מפורשות בנאומו של מורסי הוא הסרט "תמימות המוסלמים", שעורר תגובות זועמות ברחבי מדינות ערב, ואף מחוצה להן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מצרים מחויבת להפסקת הטרגדיה בסוריה"

"לכל מדינה באזור, ובכללן מצרים, יש זכות לעשות שימוש באנרגיה גרעינית למטרות שלום", אמר מורסי, גם כאן מבלי להתייחס ישירות לישראל ולהתנגדותה לאירן גרעינית. עם זאת, הדגיש מורסי כי "על כל המדינות להיפטר מנשק גרעיני". "אני אומר בצורה ברורה: העמים במזרח התיכון דורשים מכל מדינה להיות חברה בהסכם אי-הפצת נשק גרעיני". בהמשך דברים התייחס מורסי למהפכות האביב הערבי, ואמר כי הן "הותנעו ממאבק ארוך טווח של תנועות שחיפשו חיי כבוד וגאווה, תוך שליחת אזהרה למנהיגים שמעמידים עצמם לפני עמם". לדבריו, "לאורך שנים ארוכות ניסו רבים להשיג יציבות מזרח התיכון על בסיס דיכוי ותוקפנות. לאחר המהפכות הערביות השתנתה המשוואה והעמים לא מרשים יותר לעמים לפגוע בזכויות שלהם".

מורסי התייחס בדברים גם למשבר בסוריה, לאחר שקרא "לשלום ולביטחון לאזור כולו". נשיא מצרים הביע התנגדות נחרצת למאמציה של ארצות הברית להתערבות צבאית בסוריה, והבהיר תמיכתו תינתן אך ורק למהלך מוסכם על שני הצדדים - אסד וכוחות האופוזיציה - בזכות תיווך חיצוני. "ארצות הברית צריכה לשנות גישה כלפי העולם הערבי", הבהיר. "מצרים מחויבת להפסקת הטרגדיה שמתחוללת בסוריה, ונמשיך במאמצינו הכנים לשים קץ לקטסטרופה ולאחד את העם הסורי, על כל פלגיו, ללא אפליה עדתית, גזעית או דתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully