וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי לוב נגד הקיצונים: "לא עוד אל-קאעדה"

22.9.2012 / 3:30

אנשי מיליציית "אנסר אל-שריעה", שלקחו חלק במתקפה על הקונסוליה האמריקאית, ירו על מפגינים שפשטו בסיוע כוחות הביטחון על מתחם שבשליטתם בבנגזי. שלושה נהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מאות מפגינים בלוב, תומכי המשטר בטריפולי, פשטו אמש (שישי) על מטה המיליציה האיסלאמית "אנסר אל-שריעה" בבנגזי, שחבריה השתתפו במתקפה על מבנה הקונסוליה האמריקאית בעיר. עדי ראייה דיווחו כי שלושה מפגינים נהרגו מירי אנשי המיליציה. המפגינים, שקראו "לא עוד אל-קאעדה", הורידו את דגל המיליציה שהתנוסס במקום ודרשו להעביר את המתחם לשליטת הצבא הלובי. הם הציתו כלי רכב שחנה במטה. אנשי המיליציה, שמקיימים קשרים עם ארגון הטרור אל-קאעדה, חזרו למקום והתעמתו עם המפגינים. במתקפה על הקונסוליה האמריקאית נהרגו השגריר כריסטופר סטיבנס ושלושה מעובדי השגרירות.

מפגינים בבנגזי פשטו על מטה מיליציה אנסר אל-שריעה בבנגזי. רויטרס
"אנשי המיליציה לא מכירים בסמכות הצבא, אז פרצנו למבנה והברחנו אותם". הפשיטה על מטה "אנסר אל-שריעה" בבנגזי/רויטרס

לוב עדיין מתאוששות מההפיכה שאירעה ב-2011, שבה הודח וחוסל השליט מועמר קדאפי על ידי המון זועם. נאמני המשטר החדש בטריפולי החליטו להפגין את התנגדותם למיליציות החמושות במדינה, שלא סרות למרות השלטון, ופשטו על המתחם שבשליטת "אנסר אל-שריעה", בחסות כוחות הביטחון. "לאחר מה שקרה בקונסוליה האמריקאית, לתושבים בבנגזי נמאס מהקיצונים", אמר חסן אחמד, אחד המשתתפים בהפגנה. לדבריו, "הם לא מכירים בסמכות הצבא, אז האזרחים פרצו לתוך המבנה והבריחו אותם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קצין צבא בשם נאג'י שנכח בהפגנה אמר כי "תושבי שכונת סעידי חוסיין בבנגזי, המזוהים עם 'מהפכת 17 בפברואר' (מועד תחילת ההתקוממות העממית נגד שלטון קדאפי ב-2011), הפגינו במטה בדרישה להעבירו לידי צבא לוב". לדבריו, "נאבקנו כדי לחדור למתחם ועכשיו אנחנו משתלטים עליו. ישנם מקומות נוספים שנשתלט עליהם בעזרת אנשי המהפכה".

המפגין אחמד סיפר כי אנשי המיליציה, שנמנעו תחילה מלהתעמת עם האזרחים, נטשו את המתחם ששימש בעבר כבסיס של צבא לוב בתקופת קדאפי. "המקום הזה הוא כמו הבסטיליה הצרפתית. מכאן קדאפי שלט על לוב ואנשי 'אנסר אל-שריעה' השתלטו עליו לאחר הדחתו. זו נקודת מפנה עבור התושבים בבנגזי". במהלך הפגנות התמיכה בשלטון בטריפולי השתלטו תושבי בנגזי על שני מתחמים נוספים בעיר, שהיו בשליטת אנשי "אנסר אל-שריעה" וחברי מיליציית "חטיבת אבו-סלים".

להציל את בנגזי

כמה שעות קודם לכן, צעדו אלפי אזרחים לובים בבנגזי בעצרת תמיכה תחת הכותרת "יום להצלת בנגזי", למען הדמוקרטיה בארצם ונגד המיליציות האסלאמיות, שארצות הברית האשימה באחריות לביצוע המתקפה על הקונסוליה בעיר. המון זועם פשט על המתחם במחאה על הפצת הסרט האמריקאי, "תמימות המוסלמים", הלועג לנביא מוחמד, והרג את השגריר סטיבנס ושלושה בני אדם נוספים. המחאה המוסלמית התפשטה למדינות נוספות, ומאמינים מוסלמים הפגינו וחלקם גם התעמת עם כוחות הביטחון במצרים, סודן, אינדונזיה, אפגניסטן, תוניסיה וכן ברצועת עזה וישראל. לצד זאת, אתמול סגרו הרשויות בצרפת שגרירויות ובתי ספר שבחסות צרפתית ב-20 מדינות שונות, בעקבות פרסום איורים במגזין הסאטירה הצרפתי "שרלי הבדו" הלועגים לנביא מוחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully