וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד משמרות המהפכה מודה: "שלחנו כוחות לסוריה"

לאחר שבחודשים האחרונים דווח כי אירן מסייעת לאסד להילחם במורדים, הצהיר היום מפקד משמרות המהפכה כי כוחות אירניים פועלים בסוריה. לדבריו, מדובר בסיוע "לא צבאי"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי חודשים של דיווחים על התערבות אירנית צבאית לטובת משטרו של אסד, אירן מצהירה לראשונה באופן חד משמעי כי כוחותיה פועלים בשטח סוריה. מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, שהשתתף היום (ראשון) באופן נדיר מסיבת עיתונאים בטהרן, אמר כי מדובר בסיוע "לא צבאי", אולם ציין כי אם סוריה תותקף - אירן תשקול לסייע לה להשיב אש.

"מעורבים בכל היבט של המלחמה בסוריה"

בחודשים האחרונים דיווחו גורמים רבים ומגוונים כי אירן מספקת נשק וסיוע כספי לבת בריתה, ואף שלחה כוחות על מנת לסייע לנשיא בשאר אסד להילחם במורדים. לפני מספר שבועות, צוטט מפקד בכיר במשמרות המהפכה, גנרל סאלר אבנוש, בכלי התקשורת האירנים ורמז כי "כיום אנו מעורבים בכל היבט של המלחמה בסוריה בצד הצבאי ובצד התרבותי". בעבר דווח שאירן שלחה מומחים ויועצים להכשיר את כוחות הביטחון הסוריים בלוחמת סייבר ובדיכוי הפגנות.

במקביל, הלחימה בין המורדים לתומכי המשטר בסוריה נמשכת, ומתמקדת בעיקר במאבק על השליטה בערים הגדולות חלב והבירה דמשק. מהארגון הסורי לזכויות אדם נמסר כי הלחימה בדמשק התחדשה בבוקר בפרבר חרסתא, בעוד כוחות צבא הפציצו את הפאב חג'ר אל אסוואד ממספר כיוונים שונים. על פי הודעת הארגון, במהלך הלילה נהרגו לפחות 15 בני אדם ברחבי סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully