וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה: תקיפת הקונסוליה - נקמה על מות בכירנו

ארגון הטרור בירך על מותו של השגריר האמריקאי בלוב ואמר כי התקיפה מהווה נקמה על הרג בכיר הארגון בחודש יוני בידי ארה"ב בפקיסטן. "מות השייח' רק העצים את הנחישות לנקום"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

ארגון הטרור אל-קאעדה בירך היום (שבת) על תקיפת הקונסוליה האמריקאית בבנגזי שבלוב מוקדם יותר השבוע, במהלכה נהרגו שגריר ארצות הברית, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו. בהודעת הארגון הוא אמנם לא נטל אחריות ישירה על האירוע, אך נאמר כי התקיפה מהווה "נקמה" על הרג "מספר 2" בארגון, אבו יחיא א-ליבי, בחודש יוני האחרון.

"מותו של השייח' אבו יחיא רק העצים את ההתלהבות והנחישות של בניו של עומאר אל-מוחתר (גיבור העצמאות הלובי) לנקום באלה שתקפו את הנביא שלנו", כך נמסר בהודעה מטעם סניף אל-קאעדה בחצי האי ערב, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית שציטטה ארגון אמריקאי העוקב אחר אתרי ג'יהאד.

שגריר ארצות הברית בלוב, כריסטופר סטיבנס. אתר מחלקת המדינה האמריקנית, רויטרס, רויטרס
השגריר האמריקאי סטיבנס, על רקע הקונסוליה הבוערת בבנגזי/רויטרס, אתר מחלקת המדינה האמריקנית, רויטרס

"המהפכה של אנשינו בלוב, מצרים ובתימן נגד אמריקה ושגרירויותיה הינה סימן לארצות הברית כי מלחמתה אינה באופן ישיר מול קבוצות וארגונים.. אלא נגד האומה האיסלמית שמורדת למען צדק", נמסר בהודעה.

בתחילת חודש יוני אישרה ארה"ב כי א-ליבי נהרג בתקיפת מל"ט אמריקאי בצפון-מערב פקיסטן. א-ליבי, ששמו האמיתי מוחמד חסן קעיד, היה כוהן דת בן 49 שמוצאו מלוב. הוא בעל תואר בכימיה וכבר שרד בעבר ניסיונות חיסול דומים. בין היתר, התפרסם בזכות בריחתו הנועזת מכלא אמריקאי באפגניסטן ב-2005. הוא הופיע בשנים האחרונות כמה פעמים בסרטוני וידאו של הארגון, ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בשורותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבו יאיא א-ליבי, פעיל בכיר בארגון אל-קאעדה. ספק 500
"האריה הלובי" נהרג בתקיפה של מל"ט אמריקאי. א-ליבי/ספק 500

מוקדם יותר השבוע אישר מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, כי א-ליבי אכן חוסל. בסרטון וידאו שפרסם מנהיג אל-קאעדה ביום השנה ה-11 לציון מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר, אמר א-זוואהירי כי "אני מודיע בגאווה לאומה המוסלמית וללוחמי הקודש את החדשות אודות מות הקדושים של האריה הלובי, שייח' חסן מוחמד קעיד".

בהודעה אחרת, שפרסמה מוקדם יותר היום זרוע אל-קאעדה בתימן ברשת, קרא הארגון להמשיך ולתקוף את השגרירויות האמריקאיות במדינות ערב, במחאה על הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", שלטענתם לועג לאיסלם ולנביא מוחמד. "מה שקרה (תקיפת הקונסוליה בבנגזי) הוא אירוע נהדר והמאמצים הללו צריכים להתמקד במטרה אחת – לגרש את השגרירויות האמריקאיות מאדמות המוסלמים", נאמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully