וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהפקת הסרט שהצית המהומות הובל לחקירה

בתום מארב, הובילה המשטרה בארה"ב לחקירה את נקולה בסלי נקולה, שהודה בהפקת הסרט "תמימות המוסלמים" שהצית מהומות בעולם הערבי. בלוב זוהו 50 חשודים בתקיפת הקונסוליה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

סוף לפרשה? לאחר ימים של מהומות אלימות ברחבי העולם הערבי, הובל היום (שבת) לחקירה נקולה בסלי נקולה, החשוד בהפקתו והפצתו של הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים", הלועג לאיסלם ולנביא מוחמד. נקולה נעצר בתום מארב שנמשך 48 שעות מחוץ לביתו שבפרבר קריטוס, קליפורניה. הוא לווה לניידת בידי שוטרים בעת שיצא מביתו עטוף במעיל ובצעיף, חבוש בכובע וכשעיניו מכוסות במשקפיים.

נקולה בסלי נקולה, החשוד בהפקת הסרט הלועג לנביא מוחמד, מובל לחקירה בארה"ב. רויטרס
נלקח לחקירה בתום מארב של 48 שעות. מעצרו של נקולה, היום/רויטרס

נקולה, נוצרי קופטי בן 55, נשפט ל-21 חודשי מאסר בשנת 2010 לאחר שהודה בהונאת בנק. בתום תקופת המאסר הוא שוחרר על תנאי לחמש שנים וכעת תבחן המשטרה הפדרלית אם בהפצת הסרט הוא הפר את תנאי שחרורו. לדברי דוברו של השריף המקומי, סטיב וויטמור, נקולה הכחיש בשיחה עם הבישוף הקופטי שלו את מעורבותו בסרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נקולה בסלי נקולה, החשוד בהפקת הסרט הלועג לנביא מוחמד, מובל לחקירה בארה"ב. רויטרס
הובל לחקירה ללא אזיקים ובהסכמה. נקולה לצד השוטרים/רויטרס

עם זאת, בראיון עם סוכנות הידיעות AP אמר השבוע נקולה כי הוא זה שהפיק את הסרט השערורייתי וכי הוא רואה באיסלם סרטן. עוד אמר כי הסרט נועד לשמש כפרובוקציה פוליטית. "הוא הובל לחקירה ללא אזיקים ובהסכמה", ציין וויטמור. "עם זאת, הוא לא יושם מאחורי סורג ובריח, אך גם לא ישוחרר במהירה".

בתוך כך, גורם ביטחוני בלוב אישר היום כי הרשויות במדינה זיהו 50 בני אדם שהיו מעורבים ככל הנראה בתקיפת הקונסוליה האמריקאית בבנגזי, במהלכה נהרגו שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, ושלושה מאנשי צוותו. "יש לנו שמות ואנו יודעים מי האנשים הללו", אמר דובר ועדת הביטחון העליונה של לוב, עבד אל-מונעם אל-חור. "ארבעה כבר נעצרו. ייתכן שחלק מהאחרים ברחו דרך שדה התעופה של בנגזי, אולי למצרים. שמותיהם הועברו לכל נקודות הגבול של לוב".

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
ארבעה חשודים כבר נעצרו. תקיפת שגרירות האמריקאית בלוב, השבוע/רויטרס

המהומות שגררה אחריה הפצת הסרט ברחבי העולם הערבי נמשכו גם אתמול ואף גלשו לישראל. בין המדינות בהן נערכו הפגנות במחאה על הסרט: אינדונזיה, מצרים, ירדן, בנגלדש, מלזיה, כווית, תימן, אירן, קטאר, מרוקו, תוניסיה וגם רצועת עזה. ההפגנות התקיימו תחת אבטחה כבדה של כוחות הביטחון המקומיים ועל רקע חשש כבד מהתפרצות לתוך בנייני השגרירות.

בין היתר, הצליחו מפגינים לפרוץ לשגרירויות בריטניה וגרמניה בחרטום, בירת סודן וכן לשגרירויות ארה"ב בסודן ובתוניסיה. בסודן, שלושה מפגינים נהרגו אתמול במהומות מחוץ לשגרירות ארצות הברית בבירה חרטום. בתוניסיה נהרגו שלושה מפגינים, לאחר פריצה לשגרירות האמריקנית, בקהיר נהרגו שניים בהפגנות מחוץ לשגרירות ארה"ב, ובלבנון נהרג מפגין בעימותים עם כוחות הביטחון בעיר טריפולי.

מפגינים שורפים דגלי ארה"ב וישראל בעזה במחאה נגד הסרט על מוחמד. רויטרס
המהומות בעזה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully