וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "מרגע שאירן תחליט על פצצה - יש לנו שנה"

יוסי מלמן

11.9.2012 / 16:42

שר ההגנה האמריקאי התייחס לאפשרות שארצו תשתמש באופציה הצבאית. "אנחנו חושבים שתהיה לנו ההזדמנות לבצע את הפעולה הדרושה לעצור אותם", אמר, "יש לנו הכוחות הדרושים לכך"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, אמר היום (שני) כי נותרה קצת יותר משנה כדי לטפל בסוגיה האירנית, בטרם תשיג טהרן נשק גרעיני, מרגע שהאחרונה תחליט לעשות כן. בראיון לרשת CBS נשאל פנטה כמה זמן יידרש לארצות הברית עד שתצטרך לקבל החלטה לצאת לפעולה צבאית כדי לעצור את אירן בזמן, והשיב למראיינת כי "זה פחות או יותר שנה מרגע ההחלטה. קצת יותר משנה. לכן אנחנו חושבים שתהיה לנו ההזדמנות, ברגע שנדע כי הם החליטו (להתקדם לעבר פצצה גרעינית – י.מ.) לבצע את הפעולה הדרושה כדי לעצור אותם".

פנטה: "ישראל עדיין לא החליטה אם לתקוף באירן". רויטרס
"תהיה לנו ההזדמנות". שר ההגנה פנטה/רויטרס

לדברי פנטה, "מתי שזה לא יקרה, יש לנו את הכוחות במקום שמסוגלים לעשות זאת. לא רק כדי להגן על עצמנו, אלא גם כדי לבצע את מה שאנחנו צריכים כדי לנסות ולעצור אותם מלפתח נשק גרעיני". מדובר בהתבטאות חריגה בחריפותה של בכיר בממשל, בעניין האפשרות שארצות הברית תשתמש באופציה הצבאית באירן. הריאיון עם פנטה התקיים על רקע האירועים הנערכים בארצות הברית לציון 11 שנים למתקפת הטרור ב-11 בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אין זכות מוסרית לשים לנו אור אדום"

ההתבטאות של פנטה התקבלה על רקע חילופי הדברים בין ירושלים לוושינגטון בימים האחרונים, בעניין הצבת קו אדום לטהרן בטרם תקיפה. היום תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחריפות את המסרים היוצאים בימים האחרונים ממחלקת המדינה האמריקאית, ואמר כי "מי בקהילה הבינלאומית שמסרב להציב קווים אדומים לאירן – אין לו זכות מוסרית לשים אור אדום בפני ישראל". במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, נשאל נתניהו לגבי ההתבטאויות האחרונות בנושא, וזה השיב כי "העולם אומר לישראל - תמתינו יש עוד זמן. אני שואל - לחכות למה? לחכות למתי?".

"עד עכשיו אנחנו יכולים לומר בוודאות שהדיפלומטיה והסנקציות לא עובדות. הסנקציות משפיעות על הכלכלה האירנית אבל אינן עוצרות את תכנית הגרעין האירנית. זו עובדה", ציין נתניהו. הוא עוד הדגיש: "כל יום שעובר, אירן מתקרבת עוד ועוד לנשק גרעיני. אם אירן יודעת שאין קו אדום, שאין דד-ליין – מה היא תעשה? בדיוק אתו דבר, ותמשיך ללא התערבות לעבר יכולת גרעינית ומשם לנשק גרעיני".

עוד בנושא
נתניהו: "ללא קו אדום לאירן, אין לעצור את ישראל"
וושינגטון משיבה לישראל: "אין טעם בדד-ליין לאירן"
ארה"ב לא מתקפלת: "לא מציבים דד-ליין לאירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully