וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו ברמאללה נגד פיאד: "הורד מחירים"

ניר יהב, רמאללה

11.9.2012 / 11:38

הפגנות המחאה ברשות הפלסטינית נמשכות גם היום, והבוקר הגיעו לפתח משרדו של ראש הממשלה סלאם פיאד. ארגוני העובדים התאגדו בזעם: "המדיניות שלך הופכת אותנו לעניים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו בסרטון: הפגנה שנערכה אמש ברמאללה)

ברמאללה הפגינו הבוקר (שלישי) מאות פלסטינים במחאה על יוקר המחייה בגדה המערבית. המפגינים התקהלו מול משרדו של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, וקראו קריאות בגנותו ונגד מחירי המחייה המאמירים.

רוב משתתפי ההפגנה באו מהמגזר הציבורי ואחרים חברים באיגודים מקצועיים. לראשונה, החליטו העובדים האלה לאחד שורות ולהפגין יחד. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "על ממשלה להפסיק להעלות את מחירים" ו-"די למדיניות שהופכת את העובדים לעניים", וצעקו "אין ביטחון, יא פיאד".

המפגינים קוראים הן נגד ממשלת פיאד והן נגד הכיבוש הישראלי. על אחד השלטים נכתב כי "יש לבטל את הסכם אוסלו, הסכם פריז והסכם קמפ דיוויד ולהכריז על כינון ממשלת חירום לאומית". על שלט אחר נכתב כי "37% מתקציב המדינה הולך למנגנוני הביטחון - ביטחון של מי?". מבין הנואמים שני שרים בממשלת פיאד - שר החקלאות ושר השלטון המקומי. עובד משרד הרווחה, ערפאת אבו-ראס אמר לוואלה! חדשות כי "המשכורות שלנו נמוכות מאוד, אני בקושי מסוגל לגמור את החודש, הממשלה הזאת כל הזמן משנה מדיניות, המחאה שלנו מופנית גם נגד הממשלה וגם נגד הכיבוש הישראלי".

אתמול ברמאללה: תושבים זועמים הבעירו צמיגים במחאה

הפגנות נגד יוקר המחיב ברמאללה. בן קלמר
ההפגנה, היום ברמאללה/בן קלמר

הנהגת הרשות הפלסטינית נבוכה מאוד מההפגנות, ולמרות הביקורת הברורה שמותחים המפגינים על מנהיגיה, הם מנסים להסיט את הביקורת לעבר ישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ניסה ביום שבת לשכנע את הציבור הפלסטיני כי הכלכלה הפלסטינית נמצאת בקריסה בגלל הכיבוש.

אחמד זיד כיאלני, תושב כפר יאסף הסמוך לג'נין, הגיע במיוחד לרמאללה על מנת לקחת חלק במחאה מול משרדו של פיאד. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר כיאלני כי "עבדתי במשך המון שנים בישראל. הכלבים בישראל חיים טוב יותר מהילדים שלנו פה. אין לנו עבודה ואין לי יכולת להביא להם לחם. לממשלות שלכם ושלנו לא אכפת מהציבור".

הפגנות נגד יוקר המחיב ברמאללה. בן קלמר
"37% מתקציב המדינה הולך למנגנוני הביטחון - ביטחון של מי?". רמאללה, היום/בן קלמר

"אנו מפגינים כמו בישראל"

שאהר סאעד, מזכ"ל האיגודים המקצועיים הפלסטיניים, ארגון המקביל להסתדרות העובדים בישראל, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "באנו לומר לממשלה הפלסטינית – 'מספיק'. העובדים הפלסטינים הם עניים, והגיע הזמן להעלות את שכר המינימום ולתת להם ביטחון סוציאלי". לדבריו, המפגינים קוראים לראש הממשלה פיאד לפעול בדחיפות כדי לשנות את המצב. "ראינו אזרחים במדינות רבות בעולם, כולל בישראל, נלחמים על זכויותיהם. היום אנו עושים את אותו הדבר".

אוסמה נג'אר, העומד בראש איגוד הבריאות ברשות הפלסטינית, אמר בהפגנה: "עלינו להפנות את מאבקנו לא רק נגד הממשלה הפלסטינית, אלא בראש ובראשונה נגד הכיבוש הישראלי. אני לא חושש מאנרכיה כתוצאה מהמחאה. אני חושב שרוב האזרחים מגלים אחריות".

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully