וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה מאשר: "מספר 2" בארגון מת

11.9.2012 / 8:27

בסרטון וידאו שפרסם א-זוואהירי, אישר לראשונה את הדיווחים על מותו של מנהיג המבצעים של הארגון, אבו יחיא א-ליבי, אשר חוסל על ידי מל"ט אמריקאי בחודש יוני האחרון בפקיסטן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

במלאות 11 שנים לפיגועי 11 בספטמבר, מנהיג אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, אישר היום (שלישי) כי מי שהיה "מספר 2" בארגון, אבו יחיא א-ליבי, חוסל. בחודש יוני הודיע הממשל האמריקאי כי א-ליבי, בכיר באל-קאעדה ששימש כנראה כמנהיג המבצעים של הארגון, חוסל בתקיפת מל"ט בפקיסטן - אך היום לראשונה הדיווח אושר על ידי הארגון.

א-זוואהירי אישר את הדברים היום באמצעות סרטון וידאו, שבו אמר: "אני מודיע בגאווה לאומה המוסלמית וללוחמי הקודש את החדשות אודות מות הקדושים של האריה הלובי, שייח' חסן מוחמד קעיד".

א-ליבי, ששמו האמיתי מוחמד חסן קעיד, היה כוהן דת בן 49 שמוצאו מלוב. הוא בעל תואר בכימיה וכבר שרד בעבר ניסיונות חיסול דומים. בין היתר, התפרסם בזכות בריחתו הנועזת מכלא אמריקאי באפגניסטן ב-2005. הוא הופיע בשנים האחרונות כמה פעמים בסרטוני וידאו של הארגון, ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בשורותיו.

אבו יאיא א-ליבי, פעיל בכיר בארגון אל-קאעדה. ספק 500
אישור ראשון מאל-קאעדה על חיסולו של "מספר 2", אבו יחיא א-ליבי/ספק 500

"א-ליבי היה אחד המנהיגים המנוסים ורב הפעלים באל-קאעדה", אמר גורם אמריקאי זמן קצר לאחר החיסול. "הוא שיחק תפקיד מכריע בתכנון מזימות הארגון נגד המערב, ופיקח על המאמצים לביצוע פעולות ברחבי העולם". גם בטליבן בפקיסטן אישרו בזמנו את החיסול, שהוגדר על ידי אחד המנהיגים הבכירים בארגון כ"אבידה גדולה". "אחרי איימן א-זוואהירי, א-ליבי היה המנהיג המרכזי באל-קאעדה", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully