וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמאללה בוערת: הפלסטינים מפגינים על יוקר המחיה

ניר יהב

9.9.2012 / 16:10

תושבי הרשות הפלסטינית חסמו דרכים, הציתו צמיגים והפנו אצבע מאשימה ליו"ר הרשות, אבו מאזן, שבתגובה הורה לבחון מחדש את הסכם פריז עם ישראל. פיאד: "לא אהסס להתפטר"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

הפגנות המחאה בגדה המערבית נגד יוקר המחיה, המתקיימות זה מספר ימים, נמשכות גם היום (ראשון). לאורך מספר צירי תנועה, המחברים בין דרום הגדה לצפונה, הפגינו פלסטינים נגד עליות המחירים האחרונות. במהלך ההפגנה הוצתו צמיגים, כבישים נחסמו באבנים, ונקראו קריאות נגד ממשלתו של ראש הממשלה, סלאם פיאד. כביש ואדי נאר נחסם לתנועה למשך כשלוש שעות בשל ההפגנות, וכתוצאה מכך מאות פלסטינים איחרו לעבודתם.

במקביל, עשרות מעובדי התחבורה הציבורית הפגינו גם הם הבוקר מול בניין הממשלה הפלסטינית ברמאללה, במחאה על התייקרות הדלק. יושב ראש איגוד עובדי התחבורה הציבורית, מוחמד סרחאן, אמר כי מחר תושבת כל התחבורה הציבורית בשטחי הגדה כדי למחות על התייקרות הדלק. "משמעות הדבר היא שהתנועה בגדה תשותק מחר לגמרי", הוסיף.

המחאה בגדה עברה הלילה גם לפסים אלימים, כשעשרות מפגינים השתוללו בעיירה טובאס. המפגינים השליכו אבנים, עקרו והציתו לוחות מודעות וגרמו נזק למבנה בעיר. מושל טובאס, מרואן טובאסי, שנפגע מאבן בראשו, תקף את המפגינים ואמר: "אי אפשר לקבל התנהגות אלימה ותוקפנית שכזו". טובאסי הוסיף כי "זו הוכחה שההפגנות תפסו כיוון אלים, הפוגע באינטרסים של האזרחים".

מחאה כלכית נגד הרשות בגדה. רויטרס
מפגינים אלימים גרמו לנזק רב למבנה/רויטרס

הנהגת הרשות הפלסטינית נבוכה מאוד מההפגנות, ולמרות הביקורת הברורה שמותחים המפגינים על מנהיגיה – אלו דווקא מנסים להסיט את הביקורת לעבר ישראל. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ניסה אתמול בנאומו לשכנע את הציבור הפלסטיני כי הכלכלה הפלסטינית נמצאת בקריסה בגלל הכיבוש. אולם המפגינים ממשיכים להפנות את האצבע המאשימה לעבר הרשות, ובעיקר לעברו של ראש הממשלה פיאד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פיאד: "אם יחושו שאני הכתובת - אתפטר"

במקביל, לאור קריאותיהם של מפגינים רבים לבטל את הסכם פריז עם ישראל, הורה היום אבו מאזן לשר הממונה על העניינים האזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', לפנות באופן רשמי לישראל בבקשה לדון מחדש בהסכם זה. ההסכם, שנחתם בשנת 1994 כחלק מהסכם אוסלו, מסדיר את כל היבטיו הכלכליים של הסכם אוסלו ומעגן את קשרי המסחר בין ישראל לרשות. "אנו רוצים לבחון אותו מחדש ולהכניס בו שינויים. כעת אנו ממתינים לתגובת ישראל", אמר א-שייח'.

ראש הממשלה פיאד ניסה אף הוא להרגיע את המחאה, באמצעות דברים שכתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "ראש הממשלה ללא ספק נושא באחריות, ולתפקיד ראש הממשלה יש גם מועד שבו הוא מסתיים. אם כולם יחושו שאני הכתובת למשבר ושהתפטרותי תוביל לשקט ולמציאת פתרונות - לא אהסס ואתפטר".

לקריאה נוספת
הפלסטינים לשטייניץ: קזז חובות חברת החשמל בגדה
"בועזיזי הפלסטיני": מת צעיר שהצית עצמו בעזה
הדשא לא ירוק יותר: הרשות הפלסטינית תעלה המע"מ

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully