וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאחר הפינוי: "כבוד לחוק, חיזוק להתיישבות"

גלעד גרוסמן

2.9.2012 / 16:58

ראש הממשלה טען בטקס חנוכת בית המשפט המחוזי בלוד כי "אין סתירה" בין כיבוד החלטת בג"ץ לבין חיזוק ההתנחלויות: "אני שמח שנושא מגרון, כמו האולפנה, הסתיים ללא אלימות"

צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

"אנחנו מכבדים את פסיקת בית המשפט, ומחזקים את ההתיישבות, אין סתירה". כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות פינוי המאחז מגרון, מוקדם יותר הבוקר. "אנחנו מחויבים לשלטון החוק במדינה. זה קו ברור שאני מוביל, כולל בימים הרגישים הללו", הוסיף נתניהו בטקס חנוכת בית המשפט המחוזי מרכז במשכנו החדש בעיר לוד.

נתניהו, שאמר לפני שבוע כי הוא מקווה שפינוי מגרון יתבצע בנועם הליכות, אמר היום: "אני שמח שנושא מגרון, כמו האולפנה, הסתיים בהידברות, באחריות וללא אלימות. כך זה צריך להיות וכך זה גם יהיה".

במסגרת האירוע היום בלוד, נפגש נתניהו עם ראשי המשטרה, שהציגו בפניו נתונים המצביעים על ירידה בפשיעה. "יש לנו מדינת חוק, ואנחנו נשמור עליה בכל מקום", אמר ראש הממשלה.

בנימן נתניהו בטקס חנוכת בית המשפט בלוד. דרור עינב
"יש לנו מדינת חוק, ואנו נשמור עליה בכל מקום". נתניהו היום בטקס החנוכה/דרור עינב

בית המשפט החדש, אליו עברו השופטים ממשכנם הזמני בפתח תקווה, החל היום בעבודתו, עם פתיחת שנת המשפט. בית המשפט כולל 24 אולמות ו-29 שופטים. זאת לעומת 12 אולמות בלבד שהיו במשכן הקודם, הזמני, בפתח תקווה. ההחלטה על הקמת בית המשפט התקבלה לפני חמש שנים על ידי שר המשפטים דאז, פרופ' דניאל פרידמן, שהחליט להפריד בין מחוז מרכז למחוז תל אביב.

ההחלטה על העברת בית המשפט ללוד היא חלק מקו שמקדמות הממשלות האחרונות בישראל, של חיזוק העיר. בטקס היום נכחו ראש הממשלה, שר המשפטים יעקב נאמן, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, מנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר ונשיאת בית המשפט הילה גרסטל.

לקריאה נוספת
חשש במשטרה: "בעקבות פינוי מגרון, יותר 'תג מחיר'"
נתניהו: "נקווה שפינוי מגרון יתבצע בנועם הליכות"
שרים בממשלה: "התנהגות תושבי מגרון - כפיות טובה"
ארדן: לשקול התפטרות שרי ליכוד מוועדת ההתיישבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully