וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס הבטיח לקהיר לעצור מחבלים ברפיח

ניר יהב

2.9.2012 / 9:17

גורמים מצריים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי משלחת של חמאס לקהיר התחייבה להגביר את האבטחה סביב הגבול המשותף. זאת כדי שהמצב הביטחוני בסיני לא ישפיע על מעבר רפיח

חמאס התחייב בפני מצרים לרדוף אחר גורמי טרור באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, אשר מנסים לחדור לסיני ולירות משם רקטות - כך דיווחו הבוקר (ראשון) גורמים מצרים המוגדרים "מהימנים" לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, משלחת מטעם חמאס, שביקרה באחרונה בקהיר, התחייבה בפני בכירי המשטר המצרי להגביר את האבטחה סביב הגבול המשותף בין עזה למצרים, ובין השאר גם לעצור פעילים קיצוניים שנמצאים בעיקר ברפיח.

המשלחת של חמאס הגיעה בימים האחרונים מרצועת עזה לבירת מצרים, שם נפגשה עם בכירים ביטחוניים ודנה עימם בשמירה על הגבול המשותף. זאת, בעקבות הפיגוע שאירע בתחילת אוגוסט בסיני, שבו נהרגו 16 חיילים מצרים מאש חוליית פעילים של הג'יהאד העולמי. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, בראש המשלחת של חמאס עמד מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, אחמד ג'עברי. העיתון הלונדוני דיווח כי מאז הפיגוע מנהל חמאס מגעים עם מצרים "כדי שהמבצע הצבאי המצרי לא ישפיע על מעבר רפיח".

אתמול דיווחו גורמי ביטחון מצריים כי הצבא המצרי הצליח לעצור בסיני בכיר בג'יהאד העולמי, אשר לקח חלק בכמה מתקפות חמושות על תחנות משטרה ומחסומי צבא בסיני. הגורמים אמרו הבוקר כי מעצרו של הבכיר "נתן מהלומה קשה לגורמי הטרור בסיני". לדברי הגורמים, למרות הדיווחים על הפסקתו של המבצע הצבאי בסיני, "הוא נמשך". יאסר עלי, דוברו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, אמר כי בימים הקרובים יפרסם שר ההגנה דיווח על תוצאות הפעילות בסיני.

מורסי בסיני: "ננקום את דם הנרצחים שנשפך". רויטרס
הגורמים טוענים כי המבצע בסיני נמשך/רויטרס

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, נפגש אתמול עם חברי המשלחת של חמאס ששבה מקהיר. בפגישה אמר הניה כי עזה לא היוותה ולא תהווה איום על ביטחונה של מצרים, אלא דווקא תהיה "מקור לביטחון, ליציבות ולשיתוף פעולה". הניה ביקש מחברי המשלחת להמשיך במגעים עם ההנהגה המצרית, "על מנת להדק את היחסים בין העמים ולהדק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין הצדדים".

לאחר הפיגוע, סגרה מצרים את מעבר רפיח לתנועה למספר שבועות. כשבוע לאחר הפיגוע, דיווח "א-שרק אל-אווסט" כי קהיר דרשה מחמאס שיסגיר לידיה שלושה מבכירי ארגון "צבא האיסלם", לאחר שחשפה כי אחת הגופות של המחבלים שביצעו את הפיגוע ברפיח היא של פעיל לשעבר בארגון. גורמים בעזה אמרו כי מצרים ביקשה מחמאס להסגיר לידיה את מנהיג הארגון הג'יהאדיסטי העזתי, מומתאז דורמוש, ועוד שני פעילים אחרים – אחד מהם ממוצא תימני – כדי לחקור אותם בחשד למעורבות בפיגוע בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully