וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן פוסלים את דו"ח הגרעין: "מטרתו להאפיל על הוועידה בטהרן"

לפי הדו"ח אירן הכפילה את מספר הסרכזות שלה בשלושה חודשים וצברה די חומר בקיע לייצור פצצה אחת. חבר ועדת החוץ והביטחון בטהרן דוחה את המסקנות: "תסריט למלחמה פסיכולוגית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בסרטון: נאומיהם של מנהיג אירן ומזכ"ל האו"ם בטהרן)

באירן דוחים את המסקנות שעלו מדו"ח האו"ם שסקר את פעילות הגרעין הצבאית שלה, ואומרים כי הן מונעות ממניעים פוליטיים. מחוקק בכיר בפרלמנט בטהרן אמר כי מועד פרסום הדו"ח אינו מקרי, ורמז כי הוא קשור לוועידה הבינלאומית שאירן מכנסת בימים אלה, בנוכחות ראשי מדינות רבות ובכירים מהאו"ם.

אירן טהרן ועידת המדינות הבלתי-מזדהות מורסי חמינאי. AP
מנהיג אירן, עלי חמינאי, לצד הנשיא אחמדינג'ד ובכירי המשטר, אמש בוועידה בטהרן/AP

לפי הדו"ח הרבעוני של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), אירן הכפילה בשלושה חודשים את מספר הסרכזות במתקן התת-קרקעי בפורדו, ליד העיר קום. מנגד, לא חל שינוי של ממש בקצב העשרת האורניום לרמה של 20%. ההערכה היא שאירן צברה די חומר בקיע כדי לייצר בעתיד פצצה גרעינית אחת, אם תחליט ללכת בדרך זו.

"הדו"ח הוא תסריט למלחמה פסיכולוגית"

הדו"ח פורסם אמש, יום פתיחת כינוס ועידת המדינות הבלתי-מזדהות. השנה, טהרן אירחה את הכינוס, ואחד הנואמים המרכזיים בו היה מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. ישראל לחצה על המזכיר באן שלא לבוא לטהרן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לו כי הגעה לטהרן תתן לגיטימציה למשטר שמאיים להשמיד את ישראל.

קאזם ג'לאלי, חבר ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האירני, אמר הבוקר כי נדמה שהדו"ח שחיברה סבא"א משמש "תסריט למלחמה פסיכולוגית". לדבריו, לדו"ח יש מטרה אחת - להביך את אירן בעת שהיא מארחת את כינוס ארגון המדינות הבלתי-מזדהות ולהאפיל על האירוע. "הכינוס נועד לאפשר לאירן להציג את כוחה ואת סמכותה הבינלאומית", והדו"ח נועד להאפיל על הכינוס".

בדו"ח, שבה סוכנות האו"ם על דרישתה מאירן להתיר לפקחים לסייר במתקן הצבאי בפרצ'ין, בו אירן ככל הנראה עושה פיצוצים תת-קרקעיים וניסויים בשלב הסופי של פיתוח הפצצה הגרעיני, המכונה "קבוצת הנשק". הדו"ח מצביע על מגמה מתמשכת של פעילות טשטוש והסתרה באזור המתקן שנועדה להעלים את ראיות הפעילות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully