וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הצבא הסורי מטיל פצצות על אזרחים שמחכים ללחם

30.8.2012 / 17:00

ארגון Human Rights Watch תיעד בחודש האחרון 10 מקרים שבהם מטוסי קרב הפציצו מאפיות בחלב. עשרות נהרגו ומאות נפצעו. במחצית מהמקרים לא הייתה כל מטרה צבאית באזור

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב, עריכה: טל רזניק

מטוסי קרב של צבא סוריה וכוחות ארטילריה הפציצו לפחות עשר מאפיות בעיר חלב בשלושת השבועות האחרונים, ובהפצצות נהרגו עשרות בני אדם שהמתינו מחוץ להן כדי לקנות לחם. הנתונים פורסמו בדו"ח חדש שפרסם ארגון זכויות האדם Human Rights Watch.

הארגון, שמושבו בניו יורק, אומר כי המתקפות היו מכוונות, או שנעשו מבלי לנקוט אמצעי זהירות כדי להימנע מפגיעה במאות האזרחים שנאלצו להמתין בתורים בחלב, העיר השלישית בגודלה במדינה, בה מתנהלים עיקר הקרבות של מלחמת האזרחים הסורית.

תושבי חלב עומדים בתור למאפיה ורסיסי מתכת חודרים את גופם"

בארגון אומרים כי פעולות אלה נחשבות פשעי מלחמה. לפי הדו"ח, ההפצצה החמורה ביותר הייתה ב-16 באוגוסט, ונהרגו בה שישים בני אדם ונפצעו יותר משבעים. הארגון מגבה את הנתונים בעדויות של חוקר מטעמו שביקר בעיר ובסרטונים שהועברו אליו.

אולה סולבנג, חוקר בכיר בארגון, אמר כי "מדי יום ויומו, תושבי חלב נעמדים בתור כדי להשיג לחם עבור משפחותיהם, אך למעשה נאלצים לספוג רסיסי מתכת שחודרים את גופם כתוצאה מפצצות המוטלות לעברם מן האוויר ומפגזי ארטילריה שמשוגרים לעברם".

לדבריו, התיעוד שנאסף בחודש האחרון, ומצביע על הפצצה בעשר מאפיות לפחות, הוא תיעוד נקודתי בלבד. "הצבא הסורי אינו מגלה רחמים כלפי אזרחים, ויש עדויות ברורות לכוונה להרוג חפים מפשע". בארגון מציינים כי בלפחות חמישה מהמקרים לא היו כל מטרות צבאיות בסמוך למאפיות שהופצצו, פרט לכמה מורדים חמושים ששמרו על הסדר.

עמדה לחלוקת לחם בסוריה באידליב, סוריה. 1 באוגוסט 2012. רויטרס
תור ללחם בחלב בתחילת החודש/רויטרס

בארגון מציינים כי בחלב יש מחסור חמור במזון וכי מאפיות רבות בעיר פשטו רגל, ואומרים שכמעט לא נותרו בעיר אופים שמוכנים לשרת קהל במשך שעות ארוכות.

לפי חוקרי הארגון, משמעות הדבר היא שמחוץ למעט המאפיות הפעילות משתרכים תורים ארוכים, שטייסי הצבא עשויים להבחין בהם מן האוויר ולהפגיזם.

"כל טייס שמשגר פצצה או רקטה לעבר תור במאפייה - וכל מפקד שנותן לטייס פקודה לעשות כן - צריך לעמוד לדין", אמר החוקר סולבנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully