וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן בטהרן: הכחשת השואה ואיום על ישראל - שערוריה

בנאומו בוועידת המדינות הבלתי-מזדהות, מתח מזכ"ל האו"ם ביקורת נוקבת על מארחיו ואמר שאסור לערער על עובדות היסטוריות. קודם לכן, אמר חמינאי כי ישראל היא "ישות צמאת דם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מתח ביקורת נוקבת על מארחיו האירנים, וגינה את דברי הנאצה של המשטר בטהרן כלפי ישראל. הוא אמר כי איומיהם להשמיד את ישראל, והכחשותיהם את השואה היהודית, מהווים שערורייה.

בנאומו בצהריים (חמישי) בוועידת המדינות הבלתי-מזדהות, אמר המזכיר באן כי הוא מגנה בחריפות כל איום מצד המדינות החברות בארגון הבינלאומי להשמיד מדינה אחרת, ומתנגד לניסיונות להכחיש עובדות המעוגנות בהיסטוריה.

"הטענה כי לישראל אין זכות קיום אינה רק פסולה שגויה, אלא גם מערערת את העקרונות שכולנו מחויבים אליהם", אמר מזכיר האו"ם. לדברי באן, גם ההתייחסות לישראל במונחים גזעניים פסולה מעיקרה.

דרמה בפתיחת הוועידה: מורסי דיבר נגד אסד, המשלחת הסורית נטשה

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, בפגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. טהרן, 29 באוגוסט 2012. AP
המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, עם המזכ"ל באן, אמש/AP

באן נאם בכינוס כשעה אחרי נאומו של המנהיג העליון של אירן, אייתוללה עלי חמינאי. חמינאי אמר בכינוס כי ארצו "מחויבת למזרח תיכון נקי מנשק גרעיני", והקדיש חלקים רחבים מהנאום כדי לתקוף את ישראל ואת מועצת הביטחון של האו"ם, ואמר כי מדובר בגוף שאינו דמוקרטי. הוא אמר כי "לא חולף יום מבלי שישראל הורגת, פוצעת, הורסת או מפגיזה". לדבריו, "השמות דיר יאסין, כפר קנא וסברה ושתילה נרשמו בהיסטוריה בדמם של הפלסטינים". ישראל, לפי חמינאי, היא "ישות צמאת דם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אירן טהרן ועידת המדינות הבלתי-מזדהות מורסי חמינאי. AP
מארחי הוועידה, הבוקר בדוכן הנואמים בטהרן/AP

לדברי חמינאי, "מהגרים - רובם באירופה - השתלטו בשנות הארבעים על פלסטין, וגירשו ממנה את התושבים הערבים. הגירוש הזה כלל גם מעשי טבח, ומאז עברו יותר משישה עשורים, אך הנהגת הישות הציונית, ישות דמים וגזלנית, אינה מפסיקה לעשות פשעים ומעשי טבח ולהתקיף את מחנות הפלסטינים בפלסטין ובמדינות השכנות".

אירן טהרן ועידת המדינות הבלתי-מזדהות מורסי חמינאי. AP
מאות נציגים באולם הכנסים בטהרן/AP

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי הגעתו של מזכ"ל האו"ם לוועידה, לצד בואם לטהרן של נציגים בכירים מכ-120 מדינות, היא "חרפה וכתם לאנושות".

לדברי נתניהו, "המשטר באירן מכחיש את השואה ופועל להשמיד את המדינה היהודית. משטר זה מתאכזר לאזרחיו, משתף פעולה בטבח של סורים חפים מפשע וקורא 'מוות לאמריקה ומוות לישראל'. נראה שרבים בקהילה הבינלאומית לא למדו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully