וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מביכה את חמאס: "הניה לא הוזמן לוועידה"

לאחר שברשות הפלסטינית זעמו על הודעת ראש הממשלה מעזה בדבר הגעתו לוועידת המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, הבהירו המארגנים האירניים: "אף הזמנה רשמית לא נשלחה אליו"

הסערה הפנים-פלסטינית לקראת ועידת המדינות הבלתי מזדהות בטהרן הייתה לחינם? לאחר שבסוף השבוע זעמו ברשות הפלסטינית על הודעת ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, לפיה יגיע לוועידה בהזמנתו האישית של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד - טוענים היום (ראשון) מארגני הוועידה כי הניה כלל לא הוזמן.

מנהיג אירן עלי חמינאי מארח את ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, 12 בפברואר 2012. הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי, ספק 500
משבר ביחסים עם חמאס? חמינאי מארח את הניה/ספק 500, הטוויטר הרשמי של עלי חמינאי

"נכון לעכשיו, לא נשלחה אף הזמנה רשמית מהרפובליקה האיסלמית של אירן ומהנשיא אחמדינג'ד לראש ממשלת חמאס", נמסר בהודעה מטעם דובר הוועדה המארגנת של הוועידה באירן, מוחמד רזה פורקאני. "רק מחמוד עבאס (יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן) הוזמן לוועידת המדינות הבלתי מזדהות".

הודעת הניה מאתמול, לפיה יגיע לוועידה עוררה זעם רב במסדרונות המוקטעה ברמאללה. שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאלכי, אמר בסוף השבוע האחרון בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי אירן הבטיחה שהרשות תייצג לבדה את העם הפלסטיני ללא נציגים מטעם חמאס.

גם ראש ממשלת אבו מאזן, סלאם פיאד, גינה את ההזמנה: "הזמנתו של הניה מהווה מהלומה לאחד מההישגים המרכזיים של העם הפלסטיני, והוא העובדה שאש"ף הוא הגוף היחיד המייצג את העם", אמר פיאד. "כמו כן, מדובר בהסלמה מסוכנת של עמדת אירן נגד אחדות השטח הפלסטיני הכבוש ונגד תפקידה של הרשות הפלסטינית בשמירת האינטרסים של בני עמנו בעזה ובגדה". בנוסף, תקף פיאד גם את המארגנים האירניים, וכינה את ההזמנה "מסיתה".

הצעה בחמאס: "לגבש משלחת משותפת"

מנגד, בלשכת הניה הדגישו את זכותו הדמוקרטית להשתתף בכינוס. לדברי דוברו של הניה, טאהר נונו, "הניה ישתתף בכינוס מתוקף תפקידו כראש הממשלה הנבחר. על כולם לכבד את בחירתו הדמוקרטית של העם הפלסטיני". שר החוץ של ממשלת חמאס אף קרא לפת"ח לגבש משלחת משותפת עם חמאס לוועידה: "אני קורא לרשות הפלסטינית לשתף עמנו פעולה ולשלוח נציגות משותפת", מסר, "עלינו לאחד מאמצים ולגבש עמדה אחת".

116 נציגי מדינות שונות צפויים להתכנס החודש בבירה האירנית אירן, בוועידת הפסגה של קבוצת המדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה. גורמים בישראל ביקרו את התנהלותן של כמה מדינות חברות בגוש - בהן הודו, אזרבייג'ן, חוף השנהב והפיליפינים - המקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל, כיוון שלא ניסו למנוע את קיום הכנס בטהרן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפציר במזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שלא להשתתף בוועידה. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן בשיחה שערך עמו החודש. "נסיעתך הצפויה לטהרן היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל", הוסיף נתניהו בשיחה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully