וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה תדלג על הוועידה של רומני, גם התקשורת

יעל אבן אור, ארה"ב

25.8.2012 / 21:32

הרפובליקנים שפכו מיליונים על הוועידה בטמפה, בה תהפוך מועמדות רומני לרשמית, אך לא הכל כשורה: סופה מאיימת לפגוע בעיר, התקשורת מתעלמת - ואובמה כרגיל גונב את ההצגה

ביום שני תיפתח בעיר טמפה שבפלורידה ועידת המפלגה הרפובליקנית, שם צפויים חברי המפלגה לאשר באופן רשמי את התמודדתו של מיט רומני כמועמד לנשיאות ארצות הברית בבחירות שייערכו ב-6 בנובמבר ואת מועמדותו של פול ראיין כסגנו. אך הוועידה, מפגן הראווה של המפלגה, שתימשך עד ה-30 באוגוסט וצפויה למשוך כ-50 אלף חברי מפלגה, עיתונאים ואורחים, עמדה בסימן שאלה בשל חששות מפני סופת ההוריקן אייזק אשר מאיימת לפגוע בפלורידה בשבוע הבא. ראש העיר טמפה, בוב בקהורן, הכריז כי הוא לא יהסס לבטל את הוועידה אם ייודע כי הסופה צפויה לפגוע בעיר. לפי שעה, יכולים חברי המפלגה הרפובליקנית לנשום לרווחה לאחר שאמש (שישי) דיווחו חזאים כי הסופה סטתה ואינה צפויה לפגוע ישירות בטמפה, אך גשמים כבדים, הצפות ורוחות עדיין צפויים להיות באזור.

הכל על מערכת הבחירות בארה"ב - בסיקור מיוחד בוואלה! חדשות

הכנות אחרונות לקראת ועידת המפלגה הרפובליקנית, טמפה, פלורידה, אוגוסט 2012. AP Photo/Scott Iskowitz, AP
הכנות אחרונות לקראת הוועידה בטמפה/AP, AP Photo/Scott Iskowitz

לקראת הוועידה, פרסם ביום חמישי רומני תכנית לפיה באם ייבחר לנשיאות, תהיה ארצות הברית מסוגלת לספק את כל צריכת האנרגיה שלה בעצמה עד 2020. "אנחנו לא הולכים לקנות נפט מהמזרח התיכון, ונצואלה או כל מקום אחר שאנחנו לא רוצים לקנות ממנו", אמר אתמול בניו מקסיקו רומני והוסיף: "ייתכן כי אף נוכל להיות יצואנים של מקורות אנרגיה, בהתחשב בכל המשאבים שלנו". אנשי הקמפיין של רומני הפיצו נייר עמדה המפרט על התכנית, לה עשויות להיות השלכות סביבתיות בעקבות הגברת הקידוחים, ולה יתרונות כמו "יצירת 3 מיליון מקומות עבודה חדשים".

הדמוקרטים פותחים בקמפיין: "רומני - ראיין: לא טובים לנשים"

בינתיים בטמפה שבפלורידה עובדים בקדחתנות יועצים, מפיקים ומעצבים על תכנון ועיצוב האירוע. לפי עיתון "הניו יורק טיימס", מתכוון צוות המארגנים לנסות ולהציג את רומני באור רך יותר מהתדמית של איש העסקים הקשוח שנוצרה לו. התפאורה שהורכבה במקום, בהשראת סגנונו של האדריכל פרנק לויד רייט, היא מהמורכבות שאי פעם נבנו עבור ועידה מפלגתית. עלותה הייתה כ- 2.5 מיליון דולרים וכל רכיב בה יועד ליצור תחושת חמימות, נגישות ופתיחות. גם במוזיקה, בתאורה ובצילום הושקעה מחשבה רבה.

"אפילו הפריימים מתוכננים כך שייתנו תחושה כי אתה לא מביט על במה אלא לתוך סלון של בית", אמר ל"ניו יורק טיימס" ראס שריפר, אחד מיועציו הבכירים של רומני. גם לסוגיית דתו המורמונית החליט צוות הקמפיין, שהיה חלוק בנושא זמן רב, להתייחס בפתיחות ולהציג את עברו כבישוף כחלק מסיפור חייו - מתוך תקווה כי הדבר יתקבל באהדה ויציג את רומני כאדם שמתייצב לשירות הקהילה.

הנשיא המכהן, ברק אובמה, וסגנו ג'ו ביידן יבקרו במהלך הוועידה בארבע מדינות "מתנדנדות" כשהקו החדש של הקמפיין הדמוקרטי יפנה לנשים הבוחרות - על רקע הדיון הסוער בנוגע לסוגיית ההפלות שהוצת לאחר התבטאותו של המועמד הרפובליקני לסנאט, טוד אקין, שאמר כי נשים לא יכולות להיכנס להריון כתוצאה מאונס. האירועים, שיתקיימו תחת הסיסמה: "רומני – ראיין: לא טובים לנשים", ייפתחו היום בלאס וגאס, ובימים שני ושלישי ביידן אף יבקר באירועים שונים בפלורידה וביום פתיחת הוועידה ינסה למשוך מעט תשומת לב מהרפובליקנים כשיעשה עצירה בטמפה.

גם הגברת הראשונה, מישל אובמה, שמתראיינת רבות בימים האחרונים, תמשיך לעבוד קשה במהלך הוועידה במטרה לעזור לבעלה לגנוב את ההצגה - וביום השלישי של הוועידה, היום בו צפויה מועמדותו של רומני להפוך לרשמית, היא תגיע לניו יורק כדי להשתתף בתכנית האירוח הפופולרית של דיוויד לטרמן. מן הצד השני, גם אן רומני תקבל תשומת לב רבה במהלך ההתכנסות. כחלק מהניסיון להדגיש את הצד המשפחתי של המועמד הרפובליקני, הוא יהיה מוקף במהלך הוועידה בחמשת בניו, נשותיהם ו-15 מתוך 18 הנכדים שלו, ורעייתו נבחרה לשאת את הנאום המרכזי של הוועידה שנקבע לערב הפתיחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק ומישל אובמה. GettyImages
ינסו לגנוב את ההצגה. ברק ומישל אובמה/GettyImages

למרות המאמצים המרשימים של הרפובליקנים, נראה שרשתות השידור הגדולות הפריעו לתכניות שלהם ו-NBC, CBS ו- ABC הודיעו למארגני הוועידה כי הם מעדיפים לשדר בערב הפתיחה את הסדרות הקבועות שלהן, חלקן בשידורים חוזרים. במהלך הוועידה, הודיעו הרשתות, הן יקצו לשידורה רק כשעה מדי יום במשך שלושה ימים, כך שערב הפתיחה לא ישודר כלל. במפלגה הרפובליקנית זעמו על ההודעה ולאחר מאמצים לשכנע את הרשתות לשנות את לוח הזמנים של הפריים טיים שלהם שעלו בתוהו, הודיעו ביום שישי מארגני הוועידה כי הם החליטו להעביר את נאומה של אן רומני ליום השני שלה.

בתקשורת האמריקנית מסבירים כי הרשתות עדיין גורפות סכומים משמעותיים מפרסומות במהלך שידור הסדרות, ולגבי רייטינג צפוי לוועידה – ובכן, לא נראה כי הן מאמינות כי הארוע הנוכחי צפוי להיות כל כך מעניין, במיוחד בהשוואה לנופך הדרמטי של הבחירות ב-2008. ייתכן כי הציבור האמריקאי כבר נואש מלהאמין כי רמת הדיון במירוץ הנוכחי יכולה להתעלות על העלבונות ההדדיים אשר מטיחים המועמדים זה בזה ולכן, רבים מהם יבלו את ערב הפתיחה של הוועידה, עליה שפכה המפלגה הרפובליקנית 2.5 מיליון דולר, בצפייה בשידור החוזר של "הוואי 5-0".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully