וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: תלונה ראשונה נגד רב שערך ברית מילה

הרב מצגר בא לגרמניה כדי לבטל את פסיקת ביהמ"ש המחוזי בקלן, לפיה ברית מילה מנוגדת לחוק. ערב ביקורו, רופא המתנגד למילה הגיש תביעה אישית נגד מוהל יהודי שנולד בישראל

לראשונה מאז הפסיקה התקדימית בבית המשפט המחוזי בעיר קלן, לפיה ברית מילה מהווה פגיעה בשלמות הגוף, הוגשה אתמול (שלישי) קובלנה פלילית נגד מוהל יהודי. לפי מקומונים יהודיים בגרמניה, הרב דוד גולדברג, המשמש ראש הקהילה היהודית בהוף, בוואריה, גילה על הגשת התלונה רק דרך קריאה בעיתון.

בית המשפט בגרמניה אינו מחויב לקבל את התביעה, שהוגשה ערב ביקורו בגרמניה של הרב הראשי לישראל, יונה מצגר. התובע הכללי של הוף, ג'רארד שמיט, אמר כי התקבלו מסמכים משפטיים שונים וכי הם ייבדקו, אך לא ידע להעריך אם הם יוגשו גם לבית המשפט או שמא הקובלנה תידחה על הסף.

את התלונה הגיש רופא ממדינת הסן, המשתייך לקבוצה גדולה של אנשי רפואה שחתמו על עצומה בה דרשו מהממשלה לדון מחדש בצורך לעשות ברית מילה. בתגובה לדיווח, רב הקהילה האורתודוקסית בקלן, ירון אנגלמאייר, אמר כי הוא "המום".

מרקל: אם הפסיקה תוביל לחקיקה - נהיה בדיחה

הרב מצגר התייחס בביקורו בגרמניה לפסיקה השנויה במחלוקת. "המסורת הזו היא שורש הנשמה היהודית", אמר במסיבת עיתונאים בברלין. הוא הציע פשרה לפיה רופאים שיודרכו לגבי שלבי הטקס יחליטו האם כל מוהל כשיר לביצוע המילה. הוא ציין כי לתינוקות העוברים ברית מילה ניתן אילחוש זמני באמצעות יין.

מאז הפסיקה, הכריזו שני בתי חולים בשוויץ על הפסקת הניתוחים עד הודעה חדשה, וצעד דומה נקטו כל בתי החולים הממשלתיים בתחומי מחוז ווראלברג באוסטריה. בגרמניה עצמה, מתנגדים בתוקף גורמים במערכת הפוליטית לחקיקה.

הקנצלרית אנגלה מרקל אף אמרה כי גרמניה חייבת לפעול לביטול החלטת בית המשפט, כדי למנוע מצב בו "גרמניה תהיה המדינה היחידה בעולם בה יהודים לא יכולים לקיים את הפולחנים שלהם". לדבריה, מצב שכזה "עלול להפוך את המדינה לבדיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully