וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לנתניהו: אל תחליט לבד על תקיפה באירן

13.8.2012 / 23:02

עמוס עוז, יורם קניוק, סופרים נוספים ואנשי תרבות פנו לרה"מ בדרישה שכל החלטה על פעולה צבאית באירן תתקבל בממשלה. אם נתניהו לא יגיב לדרישותיהם ישקלו פנייה לבג"ץ

שורה של אנשי רוח שלחו הערב (שני) מכתב חריף ללכת ראש הממשלה ובו הם דורשים כי החלטה על כל פעולה צבאית באירן תתקבל במליאת הממשלה. על המכתב, שיזמו רני בלייר, דורון צברי ואלדד יניב, חתומים בין היתר גם הסופרים עמוס עוז, סמי מיכאל, יורם קניוק, דורית רביניאן, רונית מטלון, אשכול נבו, ניר ברעם ואחרים.

יוזמי המכתב והחתומים עליו נסמכים על סעיף 40 א' לחוק הממשלה, לפיו "הממשלה לא תפתח במלחמה אלא מכוח החלטת ממשלה". הם טוענים כי נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק עלולים להכריז על תקיפה באירן כעל "מבצע צבאי" וכך לא יצטרכו לאשרו בפורום הממשלה כולה.

"אין זה סוד שאתה ושר הביטחון שוקלים זה זמן מה לפתוח בפעולה צבאית שמטרתה לפגוע בתשתית תכנית הגרעין האירנית", נמסר במכתב, "אין זה גם סוד שכל ההערכות הן שפעולה כזו תוביל לתגובה צבאית אשר תפגע באופן קשה בעורף הישראלי, והממעיטים מדברים על מאות הרוגים ישראלים".

עורך הדין מיכאל ספרד שניסח עבורם את המכתב, מציב אולטימטום לראש הממשלה עד יום חמישי הקרוב על מנת להגיב לדברים. אחרת ישקלו לעתור לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully