וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הלוויין של גוגל סייע לחשוף פירמידות אבודות?

ארכיאולוגית טוענת כי הצליחה לגלות בעזרת Google Earth שני מתחמים במצרים בעלי מאפיינים מסתוריים - ומוכרים. האם אכן מדובר במבנים ששימשו לקבורה? כנראה שמוקדם לדעת

האם התגלו פירמידות חדשות במצרים, נוספות על כמאה פירמידות המוכרות לחוקרים? כך לפחות טוענת חוקרת אמריקנית. הממצאים החדשים מתבססים על צילומי לוויין שלוקטו על ידי חובבנים באמצעות התוכנה Google Earth.

כמה "מכורים" לתוכנה נוהגים לרכז את ממצאיהם באתר המוקדש להעלאת רשמים שונים או מוזרים מהשימוש בה. לאחרונה הועלו לאתר כמה צילומים המתעדים שני מתחמים במצרים שטרם זוהו עד כה, ה"חשודים" כפירמידות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האתר Discovery.com סקר את הממצאים, וציטט את האחראית לגילוי, אנגלה מיקול, המגדירה את עצמה "ארכיאולוגית לוויינית". מיקול, תושבת קרולינה הצפונית, אומרת כי בבחינה מדוקדקת של הצילומים, עולה שלמבנים יש מאפיינים מובהקים של פירמידות - מבני הענק ששימשו לקבורה של בני האצולה במצרים העתיקה, ועוצבו לפי פולחן השמיים.

מה יתגלה בתוך ה"פירמידות"?

שני המתחמים נמצאים במרחק של כ-150 ק"מ זה מזה. המתחם הראשון נמצא לאורך הנילוס במצרים העליונה, כ-20 קילומטרים מהעיר אבו-סידהום. הוא מתאפיין בארבעה תלים, ולכל אחד רמה משולשת גדולה. רוחבם של המבנים הגדולים ביותר במתחם הוא כ-75 מטרים, ושל הקטנים יותר - 33 מטרים. מיקול מציינת שהמבנים ניצבים זה לצד זה בדומה לאופן שבו מסודרות הפירמידות בגיזה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מתחם הפירמידות בגיזה, מצרים. AP
מתחם הפירמידות בגיזה, מצרים. יזכה לשני "אחים" בקרוב?/AP

המתחם השני התגלה כ-145 ק"מ מצפון לנווה המדבר של פיום, שבו נמצא האתר הארכיאולוגי קרוקודילופוליס. מתחם זה מתאפיין במעגל בקוטר של כ-50 מטרים שבמרכזו מבנה דמוי-ריבוע. ככל הנראה קצהו של המבנה היה דמוי-פירמידה, אך נשחק לאורך השנים, וכעת הוא מישורי לגמרי. לצדו סדורים שלושה מבנים נוספים קטנים יותר הניצבים בקו ישר.

מיקול נסמכת בדבריה על האגיפטולוג נביל סלים, שגילה כמה מבנים עתיקים במצרים, ושאמר לה כי המתחמים שבתמונות מעולם לא תועדו. לדבריה, הוא איבחן כי אחד המבנים שהתגלו דומה בהיקפו למבנים שנבנו בתקופת השושלת הפרעונית ה-13, ששלטה במצרים בשנים 1876-1650 לפני הספירה בקירוב. לדבריה, ברור מה האתרים עשויים להכיל, אך יש צורך במחקר בשטח כדי לוודא זאת. טרם נמסר מתי ארכיאולוגים ינסו להגיע למבנים ולבחון אותם מקרוב.

זו לא הפעם הראשונה שהתגלו פירמידות אבודות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully