וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים החל לפעול בסיני: חיל האוויר תוקף חמושים

לראשונה ממלחמת יום כיפור, שיגרו מסוקים מצרים טילים לעבר חשודים והרגו 20 מהם. מוקדם יותר פתחו חמושים באש על מחסומים באל-עריש. גורם ביטחוני ישראלי: "ההסכם לא הופר"

רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, אביב אברמוביץ'

צבא מצרים פתח במתקפה נרחבת בסיני למעצר פעילי טרור. לדברי עדי ראייה, מטוסים ומסוקי קרב מצריים הפגיזו לפנות בוקר (רביעי) מדרום לשדה התעופה אל-ג'ורה שבשייח' זוויד בסיני וכתוצאה מכך נהרגו, לפי הדיווחים, כ-20 פעילי טרור נהרגו ועוד עשרות נפצעו. בנוסף דווח כי כל ארבע הכניסות והיציאות מהעיר אל-עריש שבסיני - נחסמו.

"הצלחנו להיכנס לכפר א-תומה, להרוג 20 טרוריסטים ולהשמיד שלושה רכבים משוריינים השייכים להם. המבצע עדיין נמשך", סיפר קצין צבא מצרים בסיני לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווחים מסיני, כוחות הביטחון המצרים ניתקו לפנות בוקר את זרם החשמל מהכפר שייח' זוויד בעת שפשטו על יעדי טרור באזור. בנוסף שובשו קווי הטלפון.

בנוסף דווח כי חיילים ושוטרים מצרים פעלו באזורים נרחבים בצפון סיני ונלחמו בפעילי טרור שנמצאים שם. לפי הדיווחים, פשטו כוחות צבא מצרים בסיוע מסוקים על אזור ג'בל אל-חלאל אל-וערה שנמצא בצפון חצי-האי. עדי ראייה דיווחו כי גם באזור זה נהרגו ונפצעו מספר פעילי טרור.

לפי אחד הדיווחים מאל-עריש, המתקפה המשולבת המצרית החלה בשעה שלוש לפנות בוקר. מסוקים של צבא מצרים הפגיזו מכוניות שבהן נסעו פעילי טרור בכפר א-תומה, בכפר שלאף ובכפר עתאיקה. עדי ראייה טענו כי המתקפות האוויריות הסבו אבידות כבדות לחמושים האיסלמים. במקביל, פעלו כוחות רגליים וכיתרו אזורים שבהם שהו פעילי טרור חמושים תוך שהם מקבלים סיוע מהבדואים המתגוררים באזור, ובעיקר בכפר א-תומה - שם מסתתרים פעילי טרור רבים.

הלוויית השוטרים שנהרגו במתקפת הטרור בסיני, קהיר, מצרים, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
ההתחממות בסיני באה יומיים אחרי מתקפה על מוצב מצרי. הלוויית השוטרים המצרים/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר בתגובה למבצע של הצבא המצרי כי הסכם השלום עם מצרים לא הופר. "מבלי להיכנס לפירוט לגבי מה שביקשו המצרים ומה שישראל אישרה, ניתן לומר כי הלחימה בטרור היא אינטרס משותף לישראל ולמצרים, אך בפירוש אין בכך שום דבר כדי להפר את הנספח הצבאי בין הצדדים", ציין הגורם.

גורמי צבא באוגדת עזה מדווחים הבוקר כי הצבא המצרי כבר ריכז דחפורים וכלים הנדסיים באזור שייח' זוויד, על גבול מצרים-עזה, לא הרחק מחורבות היישוב רפיח ים. לדברי הגורמים, בכוונת המצרים להרוס כמה מנהרות הברחה. עם זאת, אמרו הגורמים: "לא נראה שלפי כמות הכלים ההנדסיים והיקף המנהרות באזור הם מתכוננים לפעולה קיצונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הייתה התרעה מוקדמת על הפיגוע בסיני"

שיגור הטילים אירע שעות ספורות לאחר שחמושים איסלמיים תקפו שלושה מחסומים ביטחוניים, כ-50 קילומטרים מהגבול בין רצועת עזה לישראל. הגורמים הביטחוניים טוענים כי שישה בני אדם נפצעו בתקיפה – ביניהם קצין, שני חיילים, שני שוטרים ואזרח אחד, וכי מצב כל השישה הוא קריטי. עם זאת, בהצהרה שפרסם משרד הפנים המצרי נמסר כי שלושה שוטרים ואזרח נפצעו. הגורמים ציינו כי מדובר בפעם הראשונה שהצבא מצרי יורה טילים בסיני מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973.

ההתחממות בחצי האי סיני באה יומיים לאחר המתקפה על מוצב מצרי, שבו נרצחו 16 חיילים מצריים. אמש דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי ראש מנגנון המודיעין של מצרים, הגנרל מוראד מואפי, הודה כי הייתה בידיו התרעה מוקדמת על הפיגוע שאירע שלשום בסיני.

הסוכנות דיווחה כי הגנרל מואפי מסר לה כי היה בידיו מידע מוקדם לפיו גורמי טרור יבצעו פיגוע ברפיח המצרית. "היה בידנו מידע מדויק ומפורט, אך לא העלנו על דעתנו שמוסלמי ירצח את אחיו המוסלמי בשעת ארוחת שבירת הצום ברמדאן". כמו כן, ציין מואפי כי אסור שפיגוע כמו זה שאירע שלשום יביא לספקות לגבי יכולת הצבא המצרי להגן על סיני.

(במפה: מוקד תקיפת מחסומים מצרים הלילה באל-עריש; מיקום פרישת דחפורים וכלים הנדסיים להריסת מנהרות בשייח' זוויד, שם גם הפגיז הבוקר צבא מצרים)

עוד בנושא:
המודיעין המצרי: "היה לנו מידע מוקדם על הפיגוע"
יומיים אחרי הפיגוע: בדרום חוזרים לשגרה
שלב אחר שלב: כך סוכלה חדירת המחבלים ממצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully