וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: עד המדינה מקבל 12 אלף שקל בחודש

גלעד גרוסמן

7.8.2012 / 12:30

הפרקליטות הודיעה כי "בשל הנסיבות המיוחדות של פרשת הולילנד", היא נעתרת לדרישה לחשוף חלק מפרטי ההסכם עם העד ש', שכולל מתן דמי מחייה חודשיים במשך שמונה שנים

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרקליטות מחוז תל אביב פרסמה היום (שלישי) חלק מפרטי ההסכם שחתמה המדינה עם עד המדינה ש' ב"פרשת הולילנד", שבה נאשמים שורה של אנשי ציבור ואנשי עסקים, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בעבירות שוחד.

מחלקת מיסוי וכלכלה בפרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר לבית המשפט את תגובתה לדרישת ההגנה לחשוף את ההסכם, שעל פי חוק הינו חסוי, שבה ציינה כי בשל "נסיבותיה המיוחדות מאד של פרשת הולילנד", היא נעתרת בחלקה לדרישה. הפרקליטות אישרה בהודעתה כי עד המדינה מקבל דמי מחייה חודשיים בסך 12 אלף שקלים, לתקופה של עד שמונה שנים.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפטו, יולי 2011. עומר מירון
ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בבית המשפט/עומר מירון

העד ש', שדרש בתמורה לעדותו נגד הנאשמים בפרשה, בהם אולמרט, ראש לשכתו שולה זקן וכן ראש העיר ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, חסינות מפני העמדה לדין, מימון הוצאות המשפט וויתור על חובות למס הכנסה. זקן תקפה את ההסכם שהושג בין ש' לבין המדינה, ואמרה כי "הצדק ייצא לאור ויתברר שרק עד המדינה הוא שמקבל שוחד בפרהסיה מהמדינה".

פרקליטו של ש', עורך דין אמנון יצחקניא, אמר בעקבות הודעת הפרקליטות כי "לאחר תקופה ארוכה של הדלפות מגמתיות מצד בעלי עניין, לפיהן עד המדינה קיבל תגמולים בסך מיליוני שקלים, היום מתברר כי אין לכך שחר וכי הוא מקבל רק דמי מחייה סבירים". לדבריו, "יש לזכור שהוא הקדיש שלוש שנים מחייו לפרשה, העיד עשרות פעמים וצפוי להיחקר עוד חודשים ארוכים".

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "בין שאר הדברים המייחדים פרשה זו מפרשות אחרות, קיים גם העניין הנוגע לחובותיו האזרחיים של העד והקשר שלהם לדמי המחייה. מתברר, כי העד נקלע למציאות לפיה בעקבות הגעתו להסדרים עם נושים שונים, הוא משלם תשלומים לכיסוי חובותיו מתוך הכספים שהוקצו לו על ידי המדינה לצרכי מחייתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אני ואולמרט היינו כמו גנבי סוסים"

פרשת פרויקט הבנייה היוקרתי הולילנד בירושלים, שנחשפה לפני כשנתיים, נחשבת לאחת מפרשיות השחיתות החמורות ביותר שנחשפו בישראל. על פי כתב האישום, במשך שנות התשעים ולמשך יותר מעשור פעל היזם הלל צ'רני להקמת שכונת מגורים במתחם הולילנד שבו ניצב עד אז מלון קטן. הוא ועד המדינה רקמו תכנית רב שלבית לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. השניים ידעו שלצורך כך הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ואנשי עיריית ירושלים למהלך, ולשם כך, על פי כתב האישום, החליטו להעניק להם טובות הנאה. השוחד הוביל לבסוף למתן היתרים לבניית פרויקט מגורים ענקי.

בחודש שעבר העיד ש' בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי יחסיו עם אולמרט, "היו כמו של שני גנבי סוסים". לדבריו, "היה די ברור שכשאנחנו נפגשים זה לא מאהבת מרדכי, אלא מפגש אינטרסים, כל אחד עם המטרות שלו. לכן, לא היינו צריכים לדבר הרבה מאוד כדי להבין האחד את השני מאחר כי מראש התבקשתי והבאתי, והוא מצדו עשה את מה שהוא שהיה צריך לעשות". בעדות נוספת הוא סיפר כי נתן לאורי לופוליאנסקי - בעת שהיה ממלא-מקום ראש העיר ירושלים – כסף עבור הקמת בית כנסת ורכישת ארון קודש, כדי לסייע לו לקדם את תוכנית הולילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully