וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה: בנק בריטי הסתיר עסקאות עם אירן

המשרד לשירותים פיננסיים במחלקת המדינה טוען כי הבנק "סטנדרד צ'רטרד" הסתיר כ-60 אלף עסקאות עם בנקים וחברות מאירן, בסכום של כ-250 מיליארד דולר. "הפרות בוטות של החוק"

המשרד לשירותים פיננסיים במחלקת המדינה האמריקאית האשים אתמול (שני) את הבנק הבריטי "סטנדרד צ'רטרד" כי הסתיר במכוון כ-60 אלף עסקאות עם בנקים וחברות מאירן. כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו כי רגולטור הבנקים של מדינת ניו יורק העריך את העסקאות בסכום של לפחות 250 מיליארד דולרים. ההערכה בוצעה על סמך חקירה של למעלה מ-30 אלף דפי מסמכים של הבנק וכן תכתובות דואר אלקטרוני פנימיות המוכיחות "הפרות בוטות של החוק".

"במשך כמעט עשר שנים, הבנק קשר מזימות עם ממשלת אירן והסתיר מהרגולטורים כ-60 אלף עסקאות סודיות, בשווי מוערך של לפחות 250 מיליארד דולרים שהניפו לבנק רווחים של מאות מיליוני דולרים", נכתב בהודעת המשרד לבנק הבריטי. "פעולות הבנק השאירו את המערכת הפיננסית של ארה"ב חשופה למחבלים, סוחרי נשק ברוני סמים ומשטרים מושחתים, ומנעו מחוקרי אכיפת החוק מידע חיוני המשמש למעקב אחר פעולות פליליות".

בין האישומים המיוחסים לבנק: רישום כוזב של מסמכים עסקיים, חוסר דיווח על התנהגות בלתי הולמת למחלקה מבעוד מועד, ואי שמירה על רישומים מדויקים של כל העסקאות שבוצעו וכל הפעולות שננקטו על ידי הבנק. דובר הבנק אמר כי המוסד הפיננסי יבחן את "עמידתו בעבר בסנקציות של ארה"ב בעבר וידון בחוות הדעת הזו עם סוכנויות האכיפה והרגולטורים בארה"ב".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נואם בדרום לבנון. Hussein Malla, AP
ארה"ב אישרה חבילה חדשה של סנקציות נגד אירן. אחמדינג'אד/AP, Hussein Malla

סוכנות הידיעות רויטרס אף דיווחה כי גורם בבנק הבריטי בלונדון הוזהר בידי עמית מצפון אמריקה כי חתימת עסקאות עם אירן עלולה לגרום ל"נזק קטסטרופלי במוניטין". תגובתו של אותו גורם הייתה: "אתם האמריקאים, מי אתם שתגידו לנו, שאר העולם, לא לעשות עסקאות עם אירן".

בשבוע שעבר אישר הקונגרס האמריקאי חבילה חדשה של סנקציות נגד אירן, במסגרתה יוטלו עיצומים על בנקים, חברות ביטוח וחברות שילוח המסייעים לטהרן במכירת הנפט שלה. "החוק נועד להדק את טבעת החנק על המשטר מעבר לכל מה שנעשה עד כה", ציינה יו"ר הוועדה לענייני חוץ של בית הנבחרים, אילנה רוס-לטינן.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי הסנקציות נגד אירן מסבות נזק כבד לכלכלה האירנית. על פי הדיווח, משטר האייתוללות מפסיד מדי יום כ-133 מיליון דולר, כחצי מיליארד שקלים, בשל חרם הנפט שהוטל עליה ב-1 ביולי. ייצוא חביות הנפט מאירן צנח בכ-1.2 מיליון חביות ליום, ירידה של כ-52%, מאז החלו הסנקציות האוסרות רכישה, שינוע , מימון וביטוח של נפט גולמי מאירן. בחישוב שנתי, מדובר בנזק עצום של כ-48 מיליארד דולרים, כעשירית מהכלכלה האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully