וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "בעוד חודשיים אגיש הצעה חלופית לחוק טל"

פנחס וולף

6.8.2012 / 11:48

בדיון ועדת החוץ והביטחון ציין השר כי עד שיאושר חוק חדש, יגייס צה"ל חיילים לפי חוק שירות הביטחון. ח"כ גפני: "מסרבים להשתלב בחיי ההפקר שלכם, תשתלבו אתם בחיי התורה"

"במקום שבו יש השתמטות צריכה להיות אכיפה ללא גמגומים" – כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק, בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא השירות בצה"ל, על רקע פקיעתו של חוק טל לפני כשבוע. דבריו של שר הביטחון נתקלו בין היתר בהתנגדות עזה מצד ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שהצהיר: "איננו מתכוונים להשתלב בחיי ההפקר שלכם, תשתלבו בחיי התורה שלנו".

שר הביטחון אהוד ברק ויו"ר קדימה שאול מופז בוועדת חוץ וביטחון, כנסת, יולי 2012. עומר מירון
"זה לא יהיה מחר בבוקר, אבל תראו אותנו בעוד חודש". ברק בדיון הוועדה, היום/עומר מירון

"הניסיון לחוקק חוק חלופי לחוק טל לא צלח - לא במסלול של פלסנר ולא במסלול פלסנר לייט שהוביל בוגי", אמר ברק, אולם הדגיש: "עם זאת, אין ואקום. המציאות שנוצרה היא שבפועל חל חוק שירות ביטחון". ברק ציין כי בעוד כחודש יגיש צה"ל תכנית להתמודדות עם המצב הנוכחי, בו חוק שירות הביטחון אמור להכתיב את אופי הגיוס. כמו כן, הודיע ברק כי הוא מתכוון להגיש באופן אישי הצעת חוק חלופי לחוק טל בתחילת מושב החורף הקרוב של הכנסת, שיחל בחודש אוקטובר.

ברק ציין כי "ההצעה של צה"ל, שנצטרך לתת לה להיוולד בצורה מדויקת, תשקף את פסיקת בג"ץ, צרכי צה"ל, הרצון להגביר את השוויון בנטל והצורך להתחשב בנתוני הפרט. התכנית תביא כבר בשלב הביניים להגברת גיוס חרדים והשתתפותם בשוק העבודה. יצאנו לדרך, זה לא יהיה מחר בבוקר, אבל תראו אותנו בעוד חודש".

"תפסיקו לחנך את הילדים שלכם בבורות"

ברק ציין כי "עם 94 חברים בקואליציה הייתה הזדמנות לחקיקה, ואני מצר על כך שהיא לא מוצתה". יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, הגיב לדברים והטיל את האשמה על ממשלה הנוכחית, אשר לדבריו "העדיפה לתמוך במשתמטים על פני המשרתים". עם זאת, הסכים מופז עם השר ברק באשר לגיוס כיום, וציין כי "משעה שחוק טל בוטל, יש למלא אחר הוראות חוק הביטחון ככתבן וכלשונן".

עוד התייחס ברק בדיון להצעה להטיל סנקציות על המשתמטים משירות צבאי, וציין כי "הסנקציות ידועות בחוק, אבל אנחנו חושבים שהמוקד של מה שיקרה הוא שמי שלא משרת לא יוכל לקבל הטבות נוספות שהמדינה נותנת, אבל כן לדברים הבסיסיים שהמדינה נותנת. מי שלא משרת לא יכול לקבל את הזכויות העודפות, ומצד שני מי שכן משרת, צריך לדאוג לו לגמול שירות שידמה לשכר המינימום".

חבר הכנסת גפני הביע התנגדות לדברים, ואמר כי "אם יפסיקו את תקציב הישיבות זו כפיה, ואז אדרוש לבדוק בכל אוניברסיטה מי לא משרת בצבא, לבדוק בתרבות אלו שחקנים משרתים ואלו לא משרתים בצבא, ולשלול תקציבים בהתאם". לדבריו, "אנחנו המתנדבים ביותר באופן יחסי לחלקנו באוכלוסייה. אנחנו נמצאים בכל מקום, ולומר לנו: תתנדבו, תשתלבו? אולי תשתלבו אתם, תפסיקו לחנך את הילדים שלכם בבורות? איננו מתכוונים להשתלב בחיי הפקר שלכם, תשתלבו בחיי התורה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully