וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: "בידינו 48 אנשי ביטחון אירנים"

ניר יהב

5.8.2012 / 12:43

בסרטון שפרסם "הצבא הסורי החופשי", מוצגים 48 האירנים שנחטפו אתמול בדמשק, ונטען כי לא מדובר בעולי-רגל אלא באנשים שהיו בדרכם למשימת מודיעין, חלקם אנשי משמרות המהפכה

צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב, עריכה: יאיר דניאל

"הצבא הסורי החופשי", הזרוע המזוינת של האופוזיציה הסורית, פרסם הבוקר (ראשון) סרטון וידאו המציג לכאורה את 48 האירנים שהגיעו בסוף השבוע האחרון לסוריה, וטען כי לא מדובר בעולי-רגל - אלא באנשי ביטחון שבאו לסייע למשטר הסורי, בהם רבים מקרב כוחות משמרות המהפכה. לפי סוכנות ידיעות אירנית, שר החוץ עלי אכבר סאלחי פנה למקביליו בטורקיה ובקטאר ואלה הסכימו לסייע לארצו בשחרור החטופים.

קצין בצבא הסורי החופשי נשמע בסרטון אומר כי חייליו תפסו "48 מבריוני ה-'שביחה' האירנים, שהיו בדרכם למשימת מודיעין בדמשק. מחקירתם התברר גם כי חלקם משמשים כקצינים במשמרות המהפכה". בסוף השבוע טענו המורדים כי בעת האחרונה הוזעקו לסוריה אלפי חיילים אירנים כדי לסייע למשטר להכניע את המורדים. טענה זו הוכחשה על ידי שר ההגנה האירני.

צפו בסרטון של "הצבא הסורי החופשי"

הקצין הסורי נשמע בסרטון קורא לאחד החטופים להציג את המסמכים ואת התעודות המוכיחים כי הוא חבר במשמרות המהפכה. בנוסף, קורא הקצין למשטר הסורי ולאירן כי "כל מי שישלח סיוע למשטר – ייעצר על ידי הצבא הסורי החופשי". הקצין הסורי מאיים בסרטון "לפגוע ביעדים אירנים" אם אירן לא תפסיק לתמוך במשטרו של אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הקבוצה נחטפה מחוץ לדמשק

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה אמש על "חטיפת עולי-הרגל", בהודעה שבה נאמר כי מי שעומד מאחורי החטיפה היא חוליית טרור חמושה שהשתלטה על אוטובוס של עולי-רגל אירנים במחוז דמשק. לפי דיווח בסוכנות הידיעות האירנית IRNA, שר החוץ האירני עלי אכבר סאלחי פנה לשר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, ולמקבילו מקטאר - השייח חמד בן ג'סם בן ג'בר אל-ת'אני - והשניים הסכימו לסייע לטהרן במאמצים לשחרור בני הערובה. לא נמסר מה סוג העזרה שהסכימו שתי המדינות להושיט לאירן.

שר החוץ של אירן, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, בריאיון עם רויטרס. 9 ביולי 2012. רויטרס
שר החוץ האירני, סאלחי. ביקש סיוע מטורקיה ומקטאר בשחרור החטופים/רויטרס

אתמול דיווחו כלי התקשורת באירן ובסוריה כי חמושים חטפו 48 עולי רגל אירנים שביקרו באתר קדוש למוסלמים ליד דמשק. לפי הדיווחים, האוטובוס שהסיע את 48 האירנים הותקף בעת שהיה בדרכו ממקדש זיינב לכיוון שדה התעופה בבירה הסורית.

אירן נחשבת לבעלת בריתו של המשטר בסוריה, ולאחת המדינות היחידות שתומכות בגלוי בנשיא סוריה, בשאר אסד, בשנים האחרונות. זאת, אף ביתר שאת מאז שהחלה ההתקוממות נגד שלטונו במרץ 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully