וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יפנה לאו"ם בבקשה להתקבל כמדינה לא-חברה

ניר יהב

4.8.2012 / 17:15

שר החוץ הפלסטיני הודיע כי יו"ר הרשות יפנה בחודש ספטמבר לעצרת הכללית בבקשה לקבל מעמד של מדינה לא-חברה, בדרך לחברות מלאה. השר טוען: "מדינות ערב תומכות במהלך"

שר החוץ הפלסטיני, ד"ר ריאד אל-מאלכי, אמר היום (שבת) כי הרשות הפלסטינית תפנה ועצרת הכללית של האו"ם בניסיון להשיג מעמד של מדינה בעלת חברות לא מלאה בארגון, ובשלב מאוחר יותר תגיש בקשה למועצת הביטחון להצטרף כחברה מלאה באו"ם. במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה, אמר אל-מאלכי כי יו"ר הרשות, אבו מאזן, מתכוון לפנות בספטמבר הקרוב לעצרת הכללית, וזאת בהתאם "לאינטרס הפלסטיני הלאומי העליון" ולמרות התנגדות של מדינות רבות לצעד.

לדברי אל-מאלכי, הרשות מתכוונת לבקש להתקבל כמדינה לא-חברה, או כמדינה עם חברות לא מלאה. "הישג כזה יחזק את העמדה הפלסטינית. ההנהגה הפלסטינית תשיב לאחר הישג זה את הכדור למועצת הביטחון, במטרה להתקבל כמדינה עם חברות מלאה", אמר. משמעות הצעד היא שהרשות הפלסטינית תתקבל בשלב ראשון כמדינה משקיפה, ומאוחר יותר יהיה להם קל יותר לקבל הכרה ממועצת הביטחון כמדינה עם חברות מלאה.

לדבריו, מועד הגשת הבקשה הפלסטינית עדיין לא הוחלט סופית. "איננו מעוניינים ברוב יחסי, אלא ברוב של 180 מדינות מתוך 193 המדינות. זה מחייב אותנו להשקיע מאמצים ולנהל משא ומתן", הוסיף. אל-מאלכי הודה כי עמדתה של ארה"ב בנושא זה לא השתנתה, והיא עדיין מתנגדת למהלך זה. הוא הבהיר כי אין כל לחץ ערבי על אבו מאזן לחזור בו מהצעד, אלא דווקא להיפך: "מדינות ערב תומכות בפלסטינים. הם מבינים לגמרי את הצורך להתקבל כחברה באו"ם.

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
אבו מאזן מול העצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה/רויטרס

בחודש אפריל האחרון, איים אבו מאזן כי אם לא ייענו דרישות הפלסטינים, כפי שנוסחו באיגרת שהעביר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרשות הפלסטינית תיזום מהלך מדיני חדש, שיכלול פנייה לציבור הישראלי ולקהילה הבינלאומית בה יוצגו העמדות הפלסטיניות בסוגיות שעל הפרק. בין היתר, אמר כי נשקלת האפשרות לפנות שוב לעצרת הכללית של האו"ם, בבקשה לקבל מעמד של מדינה לא-חברה.

הדרישות שהועברו באיגרת כללו שלושה עקרונות מרכזיים: חזרה לקווי 67', שחרור אסירים שנעצרו לפני תקופת הסכמי אוסלו, והפסקת הבנייה בהתנחלויות. "אם המכתב ייענה בשלילה, אציג יוזמה בינלאומית חדשה", אמר אבו מאזן במהלך פגישה שקיים עם נציגי "יוזמת ז'נבה" ברמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully