וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: "נגיב בעוצמה על התערבות טורקית בסוריה"

"דיפלומט ערבי" האשים את אנקרה בתכנון פעולה צבאית בסוריה עם ארה"ב. במסר חריף שהעבירה אירן נכתב: "אל תשנו את חוקי המשחק, הסכם ההגנה הסורי-אירני ייאכף"

אירן שולחת מסר מאיים לטורקיה שכנתה. העיתון הסורי "אל-וואטן", המזוהה עם המשטר בדמשק, דיווח אתמול (שני) כי אירן וסוריה "יגיבו בעוצמה רבה" אם השלטונות באנקרה ינקטו פעולה צבאית בשטח סוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

על פי הדיווח בעיתון הסורי, "כל תקיפה בשטח סוריה תיתקל בתגובת-נגד חזקה, והסכם ההגנה הסורי-אירני ייאכף". בנוסף נכתב כי טורקיה קיבלה אתמול אזהרה חמורה לפיה "אל לה לשנות את חוקי המשחק".

ארדואן ואחמדינג'ד נפגשו ודנו בנושא סוריה. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה ארדואן עם הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'אד/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מוביל קו תקיף נגד דמשק בעקבות גילויי האלימות הקשים שנוקט משטרו של בשאר אסד כלפי מתנגדיו. המתיחות בין שתי המדינות הגיעה לשיאה בחודש יוני השנה בעקבות הפלת מטוס קרב טורקי על ידי צבא סוריה, סמוך לגבול בין המדינות. בשל התקרית איים ארדואן כי צבאו יגיב באופן מידי לכל הפרה של הריבונות הטורקית בגבול הדרומי.

אירן, שמגבה את פעולותיו של אסד, שמרה עד כה על יחסים יציבים עם טורקיה, על אף המבוי הסתום במשא ומתן על תכנית הגרעין האירנית בין שש המעצמות לבין טהרן. באופן חריג, בחודש אפריל השנה תקף ארדואן את השלטונות בטהרן ואמר כי אירן לא מתנהגת בכנות כשהיא מציעה את דמשק ובגדד כמארחות אפשריות לשיחות על הגרעין במקום איסטנבול.
סוריה ואירן מקיימות זה עשרות שנים קשרים הדוקים, הכוללים הסכמי סחר והגנה, בעקבות הגיבוי שהעניקה דמשק לטהרן במהלך מלחמת אירן-עירק בשנות ה-80 של המאה הקודמת. היחסים החמים באים לידי ביטוי גם בהסכמי ההגנה ההדדיים שחתמו שתי המדינות בשנים 2006 ו-2008.

העיתון "אל-וואטן" ציטט דיפלומט ערבי שהאשים את טורקיה בכך שהיא מנצלת את חששה מפעולות המחתרת הכורדית נגדה, כתירוץ להתערבות בענייני סוריה השכנה. לדברי הדיפלומט, "אנקרה מתכננת הסכם עם וושינגטון להתערבות צבאית בסוריה, תוך שימוש בקלף הכורדי כתירוץ לכך". המקור הוסיף כי הפעולה הטורקית-אמריקנית תתמקד באזור העיר חלב.

עוד בנושא:
51 הרוגים ברחבי סוריה; שיירה של האו"ם הותקפה
ארדואן נגד אירן: "טהרן לא כנה ומאבדת יוקרה"
ארדואן מחריף איומיו על סוריה; קרבות עזים בדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully