וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא הסורי מכתר את חלב; "סיכויי המורדים נמוכים"

אחרי שישה ימי לחימה, מתחמשים המורדים לקראת מה שמסתמן כאחד הקרבות הגדולים ביותר מתחילת העימותים, שיכריע את השליטה בצפון. הפעילים מודאגים: "לא נצליח לכבוש את העיר"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

בעוד הלחימה בדמשק נמשכת, המטרה המרכזית של צבאו של אסד בימים אלה מסתמנת בעיר השנייה בגודלה בסוריה, חלב – שסופגת מאז סוף השבוע מתקפה כבדה מצד כוחות הביטחון. לדברי גורמי אופוזיציה במדינה, כוחות גדולים מתקדמים בשעה זו מכיוון חמה ואזור אידליב לכיוון העיר, שמהווה מוקד חשוב לשליטה בצפונה של המדינה.

רחובות העיר חלב בסוריה אחרי מתקפה, יולי 2012. רויטרס
מוקד חשוב לשליטה בצפונה של המדינה. רחובות חלב, אתמול/רויטרס

על פי דיווח ברשת BBC, המורדים בעיר מתכוננים אף הם לאחד הקרבות הגדולים ביותר שידעה סוריה עד כה – ומצטיידים בתחמושת, כדוגמת רובי קלצ'ניקוב, ובאספקה רפואית. כמו כן, הציבו המורדים מחסומים ברחבי העיר והכינו מבעוד מועד עמדות מבוצרות לצלפים. עוד נמסר כי אלפי תושבי חלב נמלטים בימים האחרונים מהעיר, שחציה נשלט בידי כוחות המורדים, מחשש מהקרב העתיד לבוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אין למורדים את התמיכה והנשק הנדרשים"

עם זאת, לדברי פעילים בשטח, סיכויי המורדים לשמר את שליטתם בעיר גם לאחר מתקפה כוללת מצד כוחותיו של אסד אינם גבוהים. "אין להם את התמיכה האסטרטגית והנשק הנדרשים", אמר ל-BBC טלאל אל-מאיהני, פעיל המעורב בהתקוממות. לדבריו, הקרב צפוי להתנהל בצורה דומה לקרב שנערך לאחרונה בדמשק, בו המורדים השתלטו בתחילה על חלקים גדולים מהעיר אולם לבסוף נאלצו לסגת בשל תקיפת המשטר.

המתקפה בחלב עוררה גל של גינויים מגופים ומדינות שונות. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר היום כי רוסיה וסין חייבות לפעול במסגרת מועצת הביטחון של האו"ם כדי לעצור את מרחץ הדמים בעיר: "מדינות העולם ובייחוד החברות הקבועות במועצת הביטחון צריכות לעבוד ביחד ולקחת אחריות".

בהתייחסו לרוסיה ולסין אמר כי "אנו מקווים כי הן ישמעו את הבכי, לא רק של העם הסורי, אלא גם של שאר העולם והמדינות הערביות, הקורא לעצור את מרחץ הדמים". יצויין כי בימים האחרונים מתנהלת בצרפת חקירה בנוגע להאשמות מצד ארגוני זכויות אדם, לפיהן ענקית התקשורת קוסמוס בצרפת סיפקה ציוד מעקב למשטר בדמשק.

בתוך כך, לדברי ארגוני אופוזיציה, צבאו של אסד ממשיך להפציץ שכונות רבות בבירה דמשק, ובהם גם את מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ, שספג "מתקפה אווירית אלימה של מכונות ירי". מנגד, אתמול הציתו פעילי אופוזיציה תחנת משטרה בדמשק ולקחו בשבי תומכי משטר רבים.

רחובות העיר חלב בסוריה אחרי מתקפה, יולי 2012. רויטרס
הקרב צפוי להתנהל בצורה דומה לקרב שנערך לאחרונה בדמשק, בו המורדים נאלצו לסגת מהשטחים שכבשו. חלב, אתמול/רויטרס

הערב נהרגו בעיר 16 בני אדם, בהם ילדים, לאחר שרקטות נורו לעברם במסגרת התקפה של הצבא על רובע ילדא בדרום דמשק, כך לפי פעילי אופוזיציה בסוריה. אחד הפעילים סיפר כי מטח של רקטות פגע בשני בניינים. ההתקפה אירעה בזמן שכוחות הביטחון הסורים הפגיזו את רובע חג'ר אל-אסוואד שבשליטת המורדים, גם הוא בדרום דמשק.

נוסף על העימותים, מתמודד השלטון הסורי עם גל עריקה הולך וגובר, הן מצד גנרלים בכירים והן מצד דיפלומטים. אתמול ערקו מצבא סוריה שני גנרלים בכירים נוספים, ושלשום דווח כי שגרירת סוריה בקפריסין, למיא חרירי, ערקה מתפקידה והצטרפה לשורות המורדים. על פי רשת אל-ג'זירה, משרד החוץ הסורי הגיב לדברים בטענה ש"למיא חרירי אינה שגרירה, תפקידה היה ניהולי ולא דיפלומטי". עד כה ערקו שלושה שגרירים סוריים מקפריסין, עירק ובלרוס, וכן הנספח הצבאי הסורי בעומאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully