וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "הכרה באריאל לא תפגע באוניברסיטאות האחרות"

חרף ההתנגדות של ראשי האוניברסיטאות הקיימות, נתן אתמול שר החינוך את האות לשדרוג מעמד המרכז האוניברסיטאי. היום הוא מבהיר: "לא הייתי תומך אם המוסד לא היה ראוי"

לאחר שנתן אור ירוק לשדרוג מעמדו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה, הדגיש הבוקר (שני) שר החינוך, גדעון סער, כי אינו מוכן שההכרה באריאל תפגע באוניברסיטאות המחקר האחרות. "לא הייתי תומך בהקמת אוניברסיטה באריאל אם המוסד לא היה ראוי מבחינה אקדמית", ציין סער בראיון לגלי צה"ל.

"עם כל ההערכה שיש לי לכלל הגופים במערכת - האוניברסיטה העברית התנגדה לאוניברסיטת תל אביב, שתיהן התנגדו לבר אילן, גם בן גוריון, שבהתחלה חובקה כשהיא הפכה לאוניברסיטה, הפכה להתנגדות. בתי ספר לרפואה כולם התנגדו להקמת בית הספר לרפואה החמישי בצפת", אמר השר סער. "מי היום יכול לדמיין את באר שבע בלי אוניברסיטת בן גוריון?".

בהתייחסו לביקורת הבילאומית סביב הקמת אוניברסיטה בשומרון, אמר סער: "אני מציע לא להפחיד את עצמנו יותר מדי. הקמנו מכללה, היא הפכה למרכז אוניברסיטאי, היא תהפוך לאוניברסיטה". הוא הוסיף כי אריאל נמצאת במפת הקבע שלו. "אני חושב שלא הייתה ממשלה שלא כללה את אריאל כעיר שתישאר תמיד בכל הסדר קבע במדינת ישראל", אמר.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
"הקמנו מכללה, היא הפכה למרכז אוניברסיטאי, היא תהפוך לאוניברסיטה"/ספק 500

אתמול נתנו סער ושר החינוך, יובל שטייניץ, את אישורם לשדרוג מעמד המרכז האוניברסיטאי. שר האוצר הודיע כי אם תאושר הקמת אוניברסיטה בישראל, הוא יגבש מתווה תקציבי למימון הפעלתה בהיקף של כ-20 מיליון שקלים ב-2013, וכ-30 מיליון שקלים ב-2014 - סכום שימשיך לעלות בהדרגה גם בשנים לאחר מכן.

שטייניץ: "השדרוג יתרום לאקדמיה בישראל"

כבר אתמול התחייב שטייניץ כי השדרוג לא יפגע בשאר המוסדות. "המרכז האוניברסיטאי באריאל הינו מוסד אקדמי גדול ומכובד המכשיר בכל שנה אלפי סטודנטים", כתב שטייניץ במכתב ששלח לשר החינוך, בו הבהיר כי תקצוב האוניברסיטה באריאל ימומן על ידי תוספת תקציבית ולא יפגע בתקצוב מוסדות ההשכלה הגבוהה הקיימים. "הפיכתו לאוניברסיטה של ממש תוכל לתרום לאקדמיה בישראל ולכלכלת ישראל, בד בבד עם חיזוקה של העיר אריאל והיישובים בקרבתה", טען שטייניץ.

מחר צפויה להתכנס המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, על מנת לדון בהחלטה על שדרוג מעמד המרכז. זאת, לאחר שבתחילת החודש, הביעה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג התנגדות נחרצת להקמת אוניברסיטה נוספת בישראל.

מעמדו של המרכז הפך בשנים האחרונות למוקד מאבק פוליטי ואקדמי. בכירים באקדמיה טוענים כי המכללה טרם הגיעה לסף מחקרי ראוי, ונשיאי האוניברסיטאות אף חוששים מכך שהדבר יפגע כלכלית בשש האוניברסיטאות בישראל. ששת הנשיאים שלחו לאחרונה מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, בדרישה שלא לאפשר הכרה באוניברסיטת מחקר נוספת, מכיוון שצעד כזה יהווה "פגיעה אנושה באוניברסיטאות הקיימות ובמערכת ההשכלה הגבוהה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully