וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בתירמיסה? סוריה מכחישה: "נהרגו רק 37 לוחמים"

ניר יהב

15.7.2012 / 19:54

דובר משרד החוץ בדמשק הכחיש בתוקף את הטענות על מעשי הרצח ההמוניים. פקחי האו"ם באו למקום ואישרו שראו דם ועדויות לירי, אך הדיווחים על היקף הטבח בכפר הקטן עדיין סותרים

מיכאל ברגמן

סוריה ממשיכה להכחיש את מימדי הטבח בכפר תירמיסה שבמחוז חמה בשבוע שעבר, בעוד שפעילי האופוזיציה מעריכים שבכפר נרצחו כמאה עד 220 בני אדם, מרביתם אזרחים. במקביל, הלחימה ברחבי המדינה נמשכה היום (ראשון), עשרות בני אדם נהרגו בכמה ערים, והיו חילופי אש עזים בדמשק. פעילי אופוזיציה דיווחו על הרג של עשרות אסירים בכלא בדיר א-זור שבמזרח המדינה, אך מהות הדיווח אינה ברורה.

משרד החוץ בדמשק הבהיר הבוקר כי לכל היותר נהרגו בכפר תירמיסה 37 בני אדם, וכי הם מתו בקרב בין "חמושים" לחיילים של הצבא. בכך, שוללת סוריה את המסקנות הראשוניות של פקחי האו"ם, שממשיכים לחקור את האירועים האלימים בכפר, בו מתגוררים כמה אלפי בני אדם.

דובר משרד החוץ של סוריה, ג'יהאד מקדיסי, אמר כי ההרוגים הם 35 "לוחמים" ושני אזרחים, שנהרגו בחילופי אש במהלך מבצע שערכו במקום כוחות הביטחון. לדבריו, המבצע נועד לבער מעוזים שמהם שיגרו כוחות האופוזיציה "מתקפות נגד הממשלה". הוא הגדיר את תוצאות ההרג במקום ככאלה שנבעו "מהגנה עצמית ולא מהתקפה". מקדיסי אמר כי משרד החוץ של דמשק קיבל מכתב מהשליח המיוחד קופי אנאן, ובו מופיעים דברים שהם, בלשון דיפלומטית, "נמהרים ולא מדויקים".

ארה"ב בתגובה חריפה לטבח: "יש צורך בפעולה צבאית"

דובר משרד החוץ של סוריה, ג'יהאד מקדיסי, מוסר הודעה לעיתונאים בדמשק. AP
דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדסי, הבוקר בדמשק/AP

במסיבת עיתונאים בדמשק, ביטל מקדיסי את הטענות שהשמיעה האופוזיציה לגבי "טבח" שנעשה בתושבי הכפר, טענות שזוכות לגיבוי במערב וזכו לתמיכה מסויגת אף ברוסיה. לדברי מקדיסי, "כוחות הממשלה לא השתמשו במטוסים ולא במסוקים, וגם לא השתמשו בטנקים או באש ארטילרית". הוא דחה בתוקף את הדיווחים לפיהם בכפר נורו למוות מאות מתושביו. "הנשק הכבד ביותר שנעשה בו שימוש היה רקטות RPG", הצהיר.

אסד בריאיון: "מרבית ההרוגים בעימות הם מקרב תומכיי"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אדם מתאבל על אביו שנהרג בתירמיסה (התמונות קשות לצפייה)

פעילי אופוזיציה העלו לרשת סרטונים שבהם נראו גופות רבות ברחבי הכפר, חלקן חרוכות ושרועות בשלוליות של דם. משלחת פקחי האו"ם הגיעה אמש לכפר, אחרי שבמשך יומיים לא הצליחה להתקרב אליו ונעצרה במרחק של כמה קילומטרים ממנו. דיווחם של הפקחים מאמת לכאורה את טענות האופוזיציה, לפיהן "במקום נמצאו שלוליות של דם וקליעי רובים, פגזי מרגמות וטנקים". עם זאת, לא פורט בו מניין המתים, ואין בו אישור לזהות ההרוגים.

חורבות העיר תירמיסה שבמחוז חמה. סוריה, 15-14 ביולי 2012. רויטרס
תושבי הכפר מציגים שאריות פגזים לפקחי האו"ם, אמש/רויטרס

הלחימה ברחבי סוריה נמשכה גם היום ביתר שאת. רשת אל-ערביה דיווחה כי כוחות הביטחון פשטו על בית כלא בדיר א-זור והרגו 40 אסירים, אולם אין אישור נוסף לדיווח. חילופי אש היו גם בחומס, בחמה ובאזור העיר אילדיב, ובסך הכל 25 נהרגו בני אדם במהלך היום.

חורבות העיר תירמיסה שבמחוז חמה. סוריה, 15-14 ביולי 2012. רויטרס
אופנועים שניזוקו מהפגזה, הבוקר בתירמיסה/רויטרס

במהלך היום, עדי ראייה דיווחו על פיצוץ שהיה הבוקר בדמשק באוטובוס שהסיע אנשי כוחות הביטחון, וכי מספר אנשים נפצעו. הפיצוץ אירע בשכונת מידאן בדרום העיר, וככל הנראה אדם אחד שנפצע מת מאוחר יותר מפצעיו. ייתכן שמדובר במטען נפץ שהוצמד לאוטובוס.

רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה (ראשון) כי בשכונת אל-מידאן שבדמשק מתנהלים עימותים קשים בין צבא סוריה לבין המורדים במשטרו של הנשיא בשאר אסד.

אנאן יבוא לרוסיה וינסה לרתום את פוטין למאמץ להדחת אסד

במקביל דווח על לחימה עזה בדרום הבירה הסורית ועל חילופי אש כבדים בין חיילים לכוחות האופוזיציה בשכונת מידאן. פעיל האופוזיציה סמיר א-שאמי העיד, בשיחת וידאו עם סוכנות הידיעות רויטרס, כי מדובר בלחימה העזה ביותר שהייתה בדמשק זה זמן רב. לדבריו, כלי רכב משוריינים נעים בשכונותיה הדרומיות של העיר. "עשן עולה מהבניינים וקולות הירי אינם פוסקים", סיפר. הטלוויזיה הסורית דיווחה במקביל כי שלושה בני אדם נפצעו כתוצאה מפיצוצים שאירעו בבירה. אחד הפיצוצים אירע באזור שכונת אל-מרג'ה שבמרכז דמשק.

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, יבוא ביום שלישי למוסקבה וייפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. אנאן ינסה לרתום את פוטין למאמץ הבינלאומי להגביר את הלחץ על דמשק ולהדיח מתפקידו את הנשיא הסורי, בשאר אסד. במקביל, הודיע שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, כי טהרן מוכנה לארח שיחות בין הממשל הסורי לאופוזיציה, אם יהיו כאלה בעתיד. בשבוע שעבר אמר סאלחי כי אירן אינה רואה צורך לקיים בחירות בסוריה עד 2014, אז אמור להתקיים משאל עם להבעת אמון חוזר בכהונתו של הנשיא אסד. לדבריו, הקהילה הבינלאומית אינה צריכה להתערב בעניינה של אסד בשלב זה.

כותרות אחרונות על המשבר בסוריה
ארה"ב מגיבה לטבח בתירמיסה: "יש צורך בפעולה צבאית"
בסוף השבוע: מתקפה על דרעא, 118 הרוגים, בהם ילדים
הבזבוזים של אסמה: נברשות ודרגשים ב-270 אלף ליש"ט

nir_yah@walla.com

חייל של "הצבא הסורי החופשי" באימון בסרמדא ליד העיר אידליב. סוריה, 14 ביולי 2012. רויטרס
לוחם של האופוזיציה ליד אידליב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully