וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אין לי כוונה לחזור למסגרת פוליטית"

טל שלו

12.7.2012 / 12:00

בהרצאה שנשא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, הפריך ראש הממשלה לשעבר את השמועות אודות כוונותיו בעקבות הכרעת דינו השבוע. "אני עסוק בדברים אחרים ורק בהם"

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

יומיים לאחר שזוכה בשתי פרשות שחיתות גדולות, והורשע בפרשת "מרכז ההשקעות", נושא היום (חמישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, דברים בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב לרגל ציון שש שנים למלחמת לבנון השנייה. בדבריו, התייחס אולמרט לראשונה לתכניותיו בעקבות הכרעת הדין. "אני למד על התכנונים שלי ועל התוכניות שלי, אני רוצה להרגיע - אין לי שום כוונה להיכנס לפעילות פוליטית. אני אינני מעורב ואינני מתכוון להיות מעורב. אני חבר במפלגת קדימה. אין לי מפלגת מדף, ולא תהיה לי מפלגה כזו", הוא הדגיש. "עכשיו אני עסוק בדברים אחרים, ורק בהם, ואני מציע שלא ינסו לגרור את שמי למקומות שאין לי שום כוונה או תכנון להיות מעורב בהם. מספיק ניסו לגרור אותי לכל מיני מקומות בשנים האחרונות".

את הדברים אמר אולמרט במהלך כינוס בנושא מלחמות לבנון ותפיסת הביטחון, בהרצאה תחת הכותרת "מלחמת לבנון השנייה, במבחן הזמן", לרגל ציון שש שנים למלחמה. ביום העיון נשאו דברים גם, בין היתר, הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, והשר לענייני מודיעין, דן מרידור.

אהוד אומרט בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי במליאת שש שנים למלחמת לבנון השנייה, יולי 2012. דרור עינב
"אני מציע שלא ינסו לגרור את שמי למקומות שאין לי שום כוונה או תכנון להיות מעורב בהם". אולמרט בכנס, היום/דרור עינב

בהתייחסו לנושא מלחמת לבנון השנייה, אמר אולמרט כי "מלחמת לבנון השנייה לא התחילה ב-12 ביולי 2006, היא התחילה ביום שמדינת ישראל הבטיחה להרעיד את אדמת לבנון על חטיפת שלושת החיילים. מלחמת לבנון השנייה התחילה ברגע שמדינת ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה", אמר אולמרט.

"אם יש דבר שאנחנו יכולים להיות מסופקים ממנו, זה העובדה שאנחנו ניהלנו מאמץ צבאי שפגע באורח החיים של אוכלוסיות אזרחיות בהיקפים אדירים ובוודאי בלבנון, והפגזות והפצצות קשות, מכאיבות ומדממות, וכל הקהילה הבינלאומית עמדה מאחורינו", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. "זה לא קרה במקרה, זה קרה משום שידענו לייצר סביבנו לגיטימיות בינלאומית שנתנה לנו גיבוי לעשות את הדברים הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ההחלטה לצאת למלחמה הייתה נכונה ואחראית"

לדבריו, "אנחנו מדינה עם עוצמה אדירה, אבל איננו יכולים לפעול בלא יצירת תשתית לגיטימית בינלאומית רחבה. מי שחושב שהוא יכול לעשות את זה הוא אדם שתפיסת המציאות שלו והבנת מעמדה ומקומה של ישראל הם לקויים". הוא ציין כי ההחלטה לצאת למלחמה הייתה "נכונה ואחראית", והוסיף כי "היא צמצמה את האפשרות שכל אוכלוסיית לבנון, עם כל הנוצרים שבה, יהפכו להיות אויבים בנפש לעד של מדינת ישראל, כי הכנסנו אותם בכוח. אני שמח שלא נגררנו לזה".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי "שדה הקרב העתידי יהיה בתוך הערים שלנו ולא באיזשהו קו רחוק במרחק של מאות קילמוטרים ממקומות המגורים שלנו. את זה צריך להבין. אנחנו צריכים לבנות את היכולות שלנו לא על כיבוש של שטחים אלא על יצירת הרתעה באמצעות שימוש בכלים התקפיים מיוחדים שהם רלבנטיים לסוגי האיום הזה, מתוך פעולה בתחומי הלגיטימיות הבינלאומית שהיא מרכיב חיוני בבניין הכוח של ישראל". לדבריו, "יש פה אנשי צבא שהרימו יותר מגבה אחת כשהם שמעו על כל מיני רכישות והשקעות בדברים שהם לכאורה אסטרטגיים, שזה בזבוז גמור של כסף שיכול היה להיות מיועד לצרכים חיוניים של מדינת ישראל".

מדובר בהופעה הציבורית הראשונה של אולמרט מאז הכרעת דינו ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר שזוכה בשני האישומים המרכזיים נגדו, בפרשות "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף", רבים ממקורביו קראו לו לחזור לשורות הפוליטיקה.

אחת ההשערות הייתה שאולמרט ישוב לפוליטיקה ויחבור ליו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד. אולם היום נמסר מהמפלגה כי "בניגוד לפרסומים, אין ולא היו לתנועת 'יש עתיד' כל כוונה או תוכנית לחבירה פוליטית עם מר אולמרט, שכן הוא חבר במפלגת קדימה". לפיד עצמו אמר הבוקר: "אהוד אולמרט הוא חבר משפחה ואני שמח על זכויו, אבל אנחנו לא רצים ביחד לבחירות, וכל הפרסומים בעניין הם המצאה מקושקשת או גרוע מזה - נסיון של אינטרסנטים לפגוע ב'יש עתיד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully