וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין למפגינים: "מי שמאמין למנהיגים - פראייר"

יהושע בריינר

7.7.2012 / 23:02

ראש השב"כ לשעבר אמר את הדברים בהפגנה למען השוויון בנטל, בה השתתפו מעל 20 אלף בני אדם. על נוכחותו של מופז בהפגנה: "זו בושה. זה כמו שטייקון יגיע להפגנה של דפני ליף"

אתר רשמי

(צילום: סטלינק, עריכה: יאיר דניאל)

על רקע המחלוקת הפוליטית הקשה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשנהו השר שאול מופז בנוגע לאימוץ מסקנות ועדת פלסנר לשוויון בנטל, התאספו הערב (שבת) כ-20 אלף מפגינים ברחבת מוזיאון תל אביב. המפגינים צעקו "אנחנו לא פראיירים" ו"עם אחד - גיוס אחד". שאול מופז, ציפי לבני, אורית זוארץ, דן חלוץ ויאיר לפיד היו בין הצועדים. בין היתר נאמו היום בהפגנה ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, יועז הנדל, איציק שמולי, והזמרים דיוויד ברוזה ועידן חביב.

"37 שנים שירתי את המדינה באהבה ומעולם לא הרגשתי שאני פראייר", אמר ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. "אנו קרובים למצב שבו רוב הציבור לא יתגייס. יש מי שחושבים שלא צריך לשאת בנטל באופן שוויוני כי יש מי שיעשה זאת במקומם. פראיירים הם אלה שמתפתים להאמין להבטחות סרק של מנהיגינו שנאמרות בפאתוס רב וללא מצמוץ אבל לא מתגשמות לעולם. פראיירים הם אלה שממהרים מספסלי אופוזיציה לספסלי קואליציה, בעודם מבטיחים הרים וגבהות בעניין השוויון בנטל. אל תסמכו על כך. אנו כאן כי אנו מתנגדים לתקציבים שהמדינה משלמת לכיסם של אלה שאינם נושאים בנטל. עתה, הגיעה השעה לעשות את זה בנחישות כי לעולם יהיו כאלה שיתנגדו לכל פתרון". דיסקין התייחס לנוכחותו של מופז בהפגנה ואמר: "זו בושה. זה כמו שטייקון יגיע להפגנה של דפני ליף".

אלפים מפגינים בתל אביב למען חלוקת השוויון בנטל. דרור עינב
המפגינים צעקו "אנחנו לא פראיירים"/דרור עינב

יו"ר קדימה הגיע להביע הזדהותו עם המפגינים בתל אביב. מופז אמר כי "באתי להזדהות עם הציבור שנושא בעול. נעשה הכל למען העברת החוק החדש. אסור שנושא השירות יירד מסדר היום". מופז, שהגיע לעצרת לאור המחלוקת הפוליטית הקשה בינו לבין ראש הממשלה בנוגע לאימוץ מסקנות ועדת פלסנר לשוויון בנטל, הוסיף: "על כלל המפלגות לאמץ את מסקנות ועדת פלסנר".

מופז איבד הערב את חבר מפלגתו, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שהכריז בראיון לערוץ 2 כי הוא "עוזב את קדימה". חלוץ, תומך נלהב בשוויון בנטל, הוסיף כי הוא "קורא לכל מי שהתפקד בעקבותיי, לשקול מחדש את דרכו". הוא התייחס להודעתו של מופז, בדבר כוונתו לקחת חלק בהפגנה, ואמר: "כדאי שהפוליטיקאים שיושבים בממשלה יעשו מה שנדרש מהם, במקום לבוא להפגין ולהצטרף לאנשי המחאה. איזה מן דבר זה שפוליטיקאים, מקרב הקואליציה, באים להפגין נגד הקואליציה?".

יובל דיסקין בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
"עתה הגיעה השעה לעשות את זה בנחישות כי לעולם יהיו כאלה שיתנגדו לכל פתרון". דיסקין/דרור עינב

"אדוני ראש הממשלה, הערב הגיעה שעת ההכרעה האישית שלך", כך פתח את נאומו יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית איציק שמולי. "כל עם ישראל מצפה שאתה, ראש ממשלת ישראל, תקבל את ההכרעה החשובה ביותר בחיים הציבוריים שלך. זוהי הזדמנות נדירה שלא ניתנת לכל אישיות ציבורית. אבל אתה, אדוני ראש הממשלה, קיבלת אותה - ואני שואל אותך מכאן: האם תיזכר בספרי ההיסטוריה של מדינת ישראל כעוד אחד מיני פוליטיקאים רבים, או שתיזכר כמנהיג? אם אתה פוליטיקאי – תקים עוד צוותים וועדות. אם אתה מנהיג - קבל אתה הכרעות ברורות". שמולי הוסיף כי "הרוב הדומם כבר לא שותק והגיע לכאן הערב כדי לומר לך דבר אחד בקול רם וברור: לא ניתן עוד לפגוע במשרתים. הפעם הזו אנחנו לא מוותרים".

"אסור לברוח לעוד ועדות, צברנו מאלה מספיק. עכשיו הזמן להחליט, לעשות מעשה, לשנות", כך אמר יועז הנדל, לשעבר ראש מערך ההסברה הלאומי בלשכת נתניהו. "אדוני ראש הממשלה, זמן רב לא שוחחתי איתך. האנשים כאן היום הם בשר מבשרך, חלקם מתומכיך, באו לשאת קולם ולהזכיר לך מהו הכיוון. אנחנו כאן הערב מכיוון שעתיד המדינה שלנו עומד על כף המאזניים, מכיוון שכך משפיעים בדמוקרטיה", אמר הנדל.

עשרות אלפים מפגינים בתל אביב למען השוויון בנטל. נמרוד סונדרס
"אני פה לא כפוליטיקאית, אלא כאמא לבן שסגר שבת". לבני בהפגנה/נמרוד סונדרס

"יש לי הצגה הערב, אבל אני אחתוך ממנה לאחר סיום תפקידי על מנת לחזור להפגנה החשובה הזו", כך אמר לוואלה! חדשות השחקן שלמה וישינסקי, ששכל את בנו בציר פילדלפי. "אני מקנא באמא החרדית, היא איננה דואגת לבנה כי הדבר הכי נורא שיכול לקרות לו הוא שספסל יפול בישיבה. פה יש אימהות מודאגות ששלחו את בניהן לחיל הים, לחי"ר ולחיל האוויר, מדוע שלא יהיה שוויון בגיוס?", אמר.

"באתי לראות את הצעירים המדהימים האלה שנושאים על גבם את המדינה גם בעבודה וגם בצבא ונמאס להם", אמרה לבני. "אני פה לא כפוליטיקאית, אלא כאמא לבן שסגר שבת. אין פה מאבק פוליטי, אלא מאבק על ערכים".

אלפים מפגינים בתל אביב למען חלוקת השוויון בנטל. דרור עינב
לפיד בהפגנה, הערב/דרור עינב

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, התייחס לקולות הקוראים לשוויון בנטל הגיוס לצה"ל ואמר כי הם מוצדקים והכרחיים לקיום חברה ישראלית יציבה ומגובשת. הוא הוסיף וקרא לשוויון גם במעמד השחרור, בין אלה שנפצעו בזמן השירות. "ארגון נכי צה"ל הוא גוף ערכי התומך בשוויון בנטל הגיוס. כל מי שכשיר לשירות צריך להתגייס לצה"ל ועל המדינה לדאוג לצרכי המשרתים, הן במהלך השירות והן לאחריו, קל וחומר לאלה שנפצעו במהלך שירותם", אמר בר. "הגיוס לצה"ל הוא חובה הניצבת לצד הזכות לשרת בו. על המדינה לדאוג לשיקומם הפיזי, הבריאותי והכלכלי של אלה שהעניקו לה מגופם ומנפשם ועליה לעשות זאת ללא הבחנה בין דת, לאום ומגדר", מוסיף בר.

בהתאחדות הסטודנטים החליטו לתגבר את מערך ההסעות הארצי שהם מקיימים משלל נקודות יציאה ברחבי הארץ ולהעמיד אוטובוסים לרשות אזרחים שרוצים לקחת חלק בהפגנה, בעקבות השבתת הרכבת בסוף השבוע.

מספר כבישים נחסמו לתנועה בין השעות 19:00 ל-23:30 בעקבות ההפגנה, כך נמסר מהמשטרה. דרך בגין נסגרה לצפון מדרך נמיר והתנועה הופנתה לכיוון רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. דרך נמיר נסגרה לכיוון דרום מרחוב ארלוזורוב והתנועה הופנתה לפרשת דרכים וחזרה לדרך בגין. שדרות שאול המלך נסגרו לתנועה בין אבן גבירול לדרך נמיר לשני הכיוונים. רחוב ויצמן נסגר משדרות דוד המלך לשאול המלך, לשני הכיוונים. בנוסף לכך נחסמו כל הרחובות המובילים לצירים אלה. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים.

עשרות אלפים מפגינים בתל אביב למען השוויון בנטל. נמרוד סונדרס
"פה יש אימהות מודאגות ששלחו את בניהן לחיל הים, לחי"ר ולחיל האוויר, מדוע שלא יהיה שוויון בגיוס?"/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully