וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באוויר: אש פרצה מהמנוע בטיסת אל על

מטוס בואינג 747 שהמריא מלונדון שב על עקבותיו אחרי 40 דקות לאחר שאחד ממנועיו חדל לתפקד. הקברניט הנחית את המטוס בשלום עם שלושה מנועים וסיפר: "זה בדיוק כמו בסימולטור"

מטוס בואינג 747-400 של חברת אל על המריא לפנות בוקר (חמישי) מנמל התעופה הית'רו בלונדון בדרכו לישראל, אך נאלץ להסתובב באוויר ולשוב לבריטניה כעבור ארבעים דקות, בשל תקלה באחד ממנועיו. בטיסה, LY318, היו מאות נוסעים, שדיווחו על קול חבטה ונפץ שנשמע מכיוון אחת הכנפיים.

ברדתם מהסיפון, כמה נוסעים סיפרו לתחנות רדיו כי לקו בחרדה, כשהבחינו בעשן וחשו בריח חריף של שריפה. איש לא נפגע. בהצהרה שמסרה החברה לא פירטו באיזה סוג של תקלה מדובר, אך כמה נוסעים - וגם אחת הדיילות - סיפרו כי ראו אש פורצת מהמנוע.

לפני שבועיים: מטוס ארקיע נחת נחיתת חירום באילת
לפני שנה: נחיתת חירום דרמטית של אל-על בנתב"ג

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מטוס בואינג 747-400 של חברת אל על. הונחת עם שלושה מנועים בלבד/GettyImages, David Silverman

ואמנם, בשיחה עם וואלה! חדשות, אישר הקברניט, אל"מ (במיל.) אילן מרגלית, כי ייתכן שנראתה בערה מאחורי המטוס. "אנו מעריכים שאחד מהמסננים במנוע כשל, ולכן שמן נזל למנוע. לכן, הנוסעים ראו להבה רגעית פורצת מהמנוע". לדבריו, גם אחת הדיילות הבחינה באש. מרגלית סיפר כי טייסי החברה עוברים תרגולים רבים להתמודדות עם מצבים מסוג זה בסימולטורים.

בהתאם להוראות הבטיחות, הקברניט והקצין הראשון החליטו לשוב על עקבותיהם, והשיבו את המטוס לבריטניה מעל צרפת. בנמל התעופה היתרו הוכרזה כוננות לקראת נחיתת החירום, וכבאיות רבות הוצבו לצד המסלול, והטייסים הנחיתו את המטוס בשלום, כשרק שלושה ממנועיו פועלים.

במטוס היו 390 נוסעים. אחרי שהמטוס נחת בבטחה הם פונו ממנו בהליך שגרתי והועברו ללינה בבית מלון מקומי. מטוס חלופי יביא אותם לנמל התעופה בן גוריון, והם צפויים לנחות בישראל מחר בשעה 07:00 בבוקר.

מחברת אל על נמסר כי בשום שלב של הטיסה לא נשקפה סכנה לשלום הנוסעים. "החברה רואה בבטיחות הטיסה נר לרגליה", נאמר בהודעה שהופצה לתקשורת בשעות הבוקר המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully