וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי תובע סוכנות אירנית בגלל הראיון המפוברק

28.6.2012 / 0:33

דוברו של נשיא מצרים הנבחר הודיע על נקיטת צעדים משפטיים נגד סוכנות הידיעות האירנית, שפרסמה ראיון שבוצע עמו כביכול, שבו נטען כי מורסי מעוניין להדק את הקשרים עם אירן

נשיא מצרים הנבחר, מוחמד מורסי, יגיש תביעה נגד סוכנות הידיעות האירנית "פארס" על פרסום הראיון המזוייף עמו, שבו נטען כי הוא הבטיח לשפר את היחסים בין המדינות - כך הודיע אתמול (רביעי) דוברו של מורסי, יאסר עלי. "הנשיא מורסי מעולם לא התראיין לסוכנות הידיעות 'פארס'. הראיון פוברק ולשכת הנשיא החלה לנקוט פעולה משפטית נגד סוכנות הידיעות", אמר הדובר.

בסוכנות הידיעות פרסמו את הראיון פחות מ-24 שעות לאחר ההכרזה הרשמית על ניצחונו, בטענה כי הוא נערך דקות ספורות טרם ההכרזה. בראיון נכתב כי מורסי אמר שכנשיא החדש, הוא יפעל לחזק את הקשרים בין קהיר לטהרן, במטרה "ליצור איזון אסטרטגי באזור". נושא האיזון האסטרטגי, הסביר לכאורה מורסי, הוא "חלק מהתוכניות שלי לעתיד".

לפי דבריו שפורסמו, מצרים תמשיך לקיים "קשרים עם כל מדינות האזור" ולפעול למען שיתוף פעולה כלכלי בין מדינות ערב. מצרים תחת הנהגתו, צוטט, "תפעל ליישום רפורמות במדינות ערב, במטרה להראות את תפקידה הפעיל בזירה הבינלאומית, ולצד זאת תתמוך בעם הפלסטיני במאבקו החוקי להשגת זכויותיו".

"מורסי לא התראיין לאף כלי תקשורת"

כבר באותו ערב שבו פורסם הראיון דיווחה רשת אל-ערביה על הכחשה מפי גורם בכיר בסביבתו של נשיא מצרים הנבחר. "מורסי לא התראיין לאף כלי תקשורת", הבהיר הגורם. בבוקר כאמור פרסמה סוכנות הידיעות "ראיון" שנערך עם מורסי דקות ספורות טרם ההכרזה על ניצחונו. בנוסף, למרות שלראיון צורפה הקלטה, מומחים טענו כי הקול שם "מפוברק" ואינו של מורסי.

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" פרסמה בעבר דיווחים שקריים וראיונות שכלל לא נערכו. רק לפני כשבוע פרסמה סוכנות הידיעות החצי-רשמית דיווח ולפיו אירן, רוסיה, סין וסוריה ישתפו פעולה בתרגיל המבצעי הגדול ביותר שנערך במזרח התיכון – דיווח שהתברר כחסר בסיס.

עוד בנושא
מקורב למורסי: הראיון עם הסוכנות האירנית מפוברק
הראיון מפארס - מורסי: נחזק הקשר עם אירן
נשיא מצרים הנבחר: "מנהיג של כולם, אכבד כל ההסכמים"

עדכון ראשון: 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully