וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

153 דרום סודנים המריאו לארצם; "אף אחד לא מגורש"

מבצע "חוזרים הביתה" שהחל בשבוע שעבר, ממשיך הלילה עם הטסתם של 153 אזרחי דרום סודן לבירה ג'ובה. מרשות ההגירה נמסר כי הם עוזבים מרצון, וצוין כי ההסתננות בגבול נמשכת

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: אמיר קוטיגרו)

153 אזרחי דרום סודן, מתוכם כ-40 ילדים, יצאו הלילה (שלישי) מנמל התעופה בן גוריון בטיסת "אתיופיאן-ארליין" הישר לג'ובה, בירתה של המדינה הצעירה. זהו המשך של מבצע "חוזרים הביתה" שהחל בשבוע שעבר, כאשר בדיוק לפני שבוע, ביום שלישי, הגיעו לראשונה מעל מאה אזרחי דרום סודן למדינתם. תהליך הגירוש עצמו החל ביום ראשון של אותו השבוע, כשאוטובוסים הגיעו לאסוף את האזרחים אל נמל התעופה בן גוריון.

סודנים בנתב"ג ממתינים לטיסה חזרה לדרום סודן, יוני 2012. דרור עינב
153 מגורשים, מתוכם 40 ילדים/דרור עינב

מדוברות רשות ההגירה נמסר כי "כולם יוצאים מרצון ואף אחד לא מגורש". עוד נמסר כי בטיסות הקודמות הוצאו 280 דרום סודנים, בעוד מתחילת החודש הסתננו כ-800 מגבול מצרים. "בהתאם לחוק למניעת מסתננים שאושר בתחילת השנה, הם לא ישוחררו יותר למרכזי הערים, אלא יושארו במתקני הכליאה. המצב כרגע הוא שמי שמסתנן – נכלא, ומי שמוכן לצאת מרצון או נעצר – מוטס לארצו".

לפני שבוע, בעת ביקורו בנמל התעופה, סיפר שר הפנים, אלי ישי, על רוח טובה בקרב המגורשים. "חלקם אפילו הודו לנו וזה מתועד", אמר. גם השר למשברים הומניטריים בדרום סודן, ג'וזף לואל, אמר כי "האנשים שלנו לא גורשו. אנחנו סיכמנו עם ממשלת ישראל שהם יוחזרו למולדתם בשלווה ובהתנדבות".

טיסה נוספת יצאה הלילה לדרום סודן, יוני 2012. דרור עינב
"מי שמסתנן – נכלא, ומי שמוכן לצאת מרצון או נעצר – מוטס לארצו"/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully