וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב למורסי: הראיון עם הסוכנות האירנית מפוברק

ניר יהב

25.6.2012 / 20:48

גורם המקורב לנשיא מצרים הנבחר הבהיר כי הראיון שפורסם בסוכנות פארס, בו נטען כי מורסי מעוניין להדק את הקשרים עם אירן, לא התקיים. גם דובר הקמפיין הכחיש זאת

רשת אל-ערביה דיווחה הערב (שני) מפי גורם בכיר בסביבתו של נשיא מצרים הנבחר, מוחמד מורסי, כי הראיון שפורסם בסוכנות הידיעות האירנית "פארס", שבו כביכול רואיין מורסי, היה ראיון מפוברק. "מורסי לא התראיין לאף כלי תקשורת", הבהיר הגורם. בבוקר כאמור פרסמה סוכנות הידיעות "ראיון" שנערך עם מורסי דקות ספורות טרם ההכרזה על ניצחונו. למרות שלראיון צורפה הקלטה, מומחים טוענים כי הקול שם "מפוברק" ואינו של מורסי.

מורסי בנאום הניצחון: "אכבד את כל ההסכמים". רויטרס
מורסי בנאום הניצחון/רויטרס

דובר הקמפיין של מורסי, פריד א-סייד, הבהיר אף הוא כי הראיון לא היה ולא נברא. "כדובר הקמפיין של מורסי בקהיר, אני רוצה להבהיר כי הנשיא הנבחר לא התראיין לאף כלי תקשורת אירני לפני זכייתו. אני לא יודע על ראיונות שהוא נתן לאחר ההכרזה על ניצחונו". א-סייד אף התייחס למשפט המרכזי שאמר מורסי בראיון, ולפיו מורסי מעוניין להדק את הקשרים עם אירן כדי ליצור מאזן אסטרטגי חדש באזור, באמרו כי במצע של מורסי אין כלל אזכור לסוגית המאזן האסטרטגי באזור.

סוכנות הידיעות האירנית פארס פרסמה בעבר דיווחים שקריים וראיונות שכלל לא נערכו. רק לפני פחות משבוע פרסמה סוכנות הידיעות החצי-רשמית דיווח ולפיו אירן, רוסיה, סין וסוריה ישתפו פעולה בתרגיל המבצעי הגדול ביותר שנערך במזרח התיכון – דיווח שהתברר כחסר בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully