וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': בלי ערבים - נתנגד להמלצות ועדת פלסנר

פנחס וולף

19.6.2012 / 19:39

בפגישה עם חברי הוועדה לקידום השוויון בנטל, הדגיש השר לביטחון הפנים כי ישראל ביתנו לא תתפשר על גיוס ערביי ישראל. במקביל, משרד האוצר הגיש המלצותיו למתווה החוק החדש

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', נפגש היום (שלישי) עם חברי ועדת קידום השוויון בנטל (קש"ב) בראשות ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), ותקף את הרעיון שלא לכלול ערבים בחוק החדש שיחליף את חוק טל. "פשרות כגון אי גיוס ערבים בוועדת פלסנר יגרמו לישראל ביתנו להצביע נגד המלצותיה", אמר ארהרונוביץ'.

לדבריו, הנשיאה בנטל צריכה להיות שווה לכולם - חרדים, ערבים וכל מי שמחזיק באזרחות ישראלית. "יש לייצר הסדר שבו כל אזרח במדינה ישרת שירות צבאי, אזרחי או לאומי. העיקר הוא לשרת", ציין השר. "השירות יתבצע בהתאמה לצרכי האוכלוסיות ולדת המשרת. עבור המשרד לביטחון הפנים, זוהי הזדמנות מצוינת לקבל כוח אדם שביכולתו לתרום לארגונים".

"עקב חוסר תקציבי ועקב מצב האלימות בחברה, אני רואה הזדמנות בגיוס זה שיסייע ויתרום", המשיך השר אהרונוביץ', וציין כי לצד גיוס לארגונים, קיים האגף האזרחי, ופרויקטים רבים שתורמים לצמצום רמת האלימות והקניית תחושת הביטחון לאזרח. "אצלי כולם משרתים, כל הדתות. נמצא פתרון לכולם, אנחנו יכולים להכיל אלפי מגויסים לכלל הגופים", הוא הדגיש. "אני שומע בתקשורת שלא לתת שירות לערבים, להחריג אותם. אני מחובר לשטח ויכול להגיד בביטחון שהערבים רוצים לשרת, זה נכון לקלוט אותם, גם בהיבט התעסוקתי וגם עבור החברה בה הם חיים. מי שמתנגדים לגיוס הזה הם חלק מראשי הערים וחברי הכנסת שיוצאים נגד".

משרד האוצר: סנקציות על חרדים משתמטים

בתוך כך, משרד האוצר הציג היום בפני הוועדה את המלצתו בנוגע לחוק החדש, במסגרתו הוא מציע לתגבר ולהחריף את האכיפה בכל הנוגע ללומדים בישיבות, ולשנות את שיטת תקצוב הישיבות בצורה הלוקחת בחשבון את התלמידים שמשרתים בצבא ושאינם משרתים. במסגרת תכנית המשרד, מוצע להעניק לישיבה תקצוב עבור התלמיד, גם בזמן שירותו בצבא.

כמו כן, הציע המשרד לתת אפשרות להצהרת גיוס, כאשר תלמיד שיצהיר כי בכוונתו לשרת עד גיל ההחלטה, יקבל תמרוץ גבוה במהלך שנות לימודיו ועד לגיוסו בפועל. אם הוא יצהיר על כוונתו להתגייס אך יבטל בסופו של דבר את גיוסו – על ישיבתו יוטל קנס בסכום כפול מהסכום שקיבלה עבורו. בנוסף, המשרד הציע לפתוח מסלולי שירות נוספים בצבא ובשירות האזרחי עבור הציבור החרדי ולגוונם, תוך שמירת היעד של "נכנס חרדי יוצא חרדי" – כלומר, אם חרדי עוזב יחידה צבאית, מוכרח להיכנס במקומו חרדי אחר, על מנת לשמור על מכסה קבועה. על פי המודל, בחירת מסלולי השירות תיעשה עד גיל 22, כאשר המיצוי לשירות ייעשה עד גיל 23.

אם יעמדו הישיבות ביעדי השירות של מחזור הגיוס, יוכלו התלמידים הנשארים להיכלל במכסת הלומדים הפטורים מהשירות. אם לא - ייקבע מנגנון לזיהוי הזכאים ללימוד, אלה המוגדרים כמתמידים ועילויים, ונגד שאר התלמידים, שאינם זכאים לפטור, ינקטו צעדים אישיים, כמו ביטול הטבות בתחומי הדיור והארנונה, ויוטל עליהם קנס אישי, שייגזר מהתמיכה הממשלתית שהועברה עבורו לישיבות.

יו"ר קדימה, השר שאול מופז, הציג אתמול בישיבת סיעת קדימה יעד, לפיו 80 אחוזים מכל מחזור של חרדים יגויסו, בין אם לשירות צבאי ובין אם לשירות אזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully