וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין יריות לאדישות: מצרים נכנסת ליום בחירות שני

ניר יהב

17.6.2012 / 9:08

מתיחות באוויר: שניים נהרגו ו-15 נפצעו בעימות בין רוכלים שהתפתח לקרב יריות בקהיר. על רקע טענות על זיופים, ותורים קצרים במיוחד בקלפיות, הבחירות לנשיאות נמשכות

בתום יום בחירות ראשון במצרים, שעבר תוך טענות על זיופים, האשמות הדדיות ואף עימותים פיזיים בין שני המחנות, קמים הבוקר (ראשון) אזרחי מצרים ליום שני בסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה. על רקע המתיחות, הבוקר אף הפך עימות בין שני רוכלים בקהיר לקרב יריות. לטענת אתר העיתון "אל-יום אל-סבאע", שני אנשים נהרגו, ו-15 נוספים נפצעו בתקרית האלימה.

בחירות לנשיאות מצרים. רויטרס, רויטרס
המתיחות גובה מחיר. הבחירות לנשיאות/רויטרס, רויטרס

רבים במצרים דיווחו כי התורים שנוצרו מחוץ ל-13,099 הקלפיות ברחבי מצרים, היו קצרים יותר מאשר בסיבוב הראשון, עדות לכף שרבים החליטו להחרים את הבחירות בשל החלטת בית הדין לחוקה שלשום לפזר את הפרלמנט ולאפשר לראש הממשלה במשטר מובארק, אחמד שפיק, להתמודד לנשיאות. תנועת האחים המוסלמים קראה אמנם לציבור שלא להחרים את הבחירות, ובמקום זאת לתת את קולם ל"מועמד המהפכה", קרי נציגם מוחמד מורסי – אולם לא מעט מצעירי המהפכה החליטו לא להגיע לקלפיות.

הקלפיות יישארו פתוחות עד 21:00

לאור ההיענות החלשה יחסית, החליטה המועצה הצבאית העליונה כבר אתמול בצהריים (שבת) להאריך את ההצבעה עד השעה 21:00 בערב (שעון מצרים) במקום השעה 20:00, ולאפשר למי מבין 50 מיליון אזרחי מצרים בעלי זכות ההצבעה להגיע לקלפיות ולהצביע. התוצאות הרשמיות יפורסמו תוך ימים ספורים, אולם ניסיון הסיבוב הראשון מלמד כי שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות בערב, יתחילו כבר להגיע תוצאות חלקיות שעשויות לבשר על מגמה.

אתמול בשעות הצהריים, הגיעו שני המועמדים, מוחמד מורסי ואחמד שפיק, להצביע – כל אחד בקלפי במקום מגוריו. מורסי, בן 61, איש האחים המוסלמים שהגיע לקלפי בעיר זאקזיק שבמחוז א-שרקייה, התקבל בקריאות תמיכה על ידי עשרות מאוהדיו ולא דיבר עם כלי התקשורת. שפיק, בן 71, אשר מזוהה עם המשטר של מובארק, נכנס בדלת צדדית לקלפי בבית הספר פאטמה ענאן שבקהיר, ותוך דקות ספורות יצא החוצה, גם הוא מבלי לדבר עם כלי התקשורת.

יום ההצבעה מתקיים בצל ההחלטה הדרמטית של בית הדין לחוקה מיום חמישי, לפזר את הפרלמנט ולאפשר לשפיק להתמודד בבחירות לנשיאות. שלשום פרסם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, צו רשמי המורה על פיזור הפרלמנט. בצו כתב טנטאווי שהפרלמנט אינו קיים עוד מתוקף החוק, משום שהחוק שעל בסיסו הוא פועל בלתי-חוקתי.

בחירות במצרים - סיקור מיוחד
יום הבחירות הראשון במצרים: אדישות, החרמה ועימותים
הקלפיות במצרים נפתחו: ”לא רוצים לחזור לאחור”
השגריר בקהיר לשעבר: ”הצבא חושש מהאחים המוסלמים”

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully