וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הבחירות הראשון במצרים: אדישות, החרמה ועימותים

ניר יהב

17.6.2012 / 0:25

הסיבוב השני נפתח בשימוש בתעמולה בניגוד להוראות, טענות על זיופים ועימותים פיזיים. בתום יום הבחירות הראשון מבין שניים הוארכה ההצבעה בשעה - בשל היענות נמוכה

יום הבחירות הראשון בסיבוב השני בבחירות לנשיאות מצרים הסתיים, ובשונה מהסיבוב הראשון שעבר בשקט יחסי וללא בעיות, הסיבוב השני עבר באדישות יחסית תוך טענות על זיופים, האשמות הדדיות ואף עימותים פיזיים בין שני המחנות. פעילים בשני המחנות – הן של מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי, והן של ראש הממשלה לשעבר אחמד שפיק – עשו שימוש בתעמולה בניגוד להוראות. מספר פעילים שחילקו חומרי תעמולה מחוץ לקלפיות אף נעצרו והועברו לחקירה.

רבים במצרים דיווחו כי התורים שנוצרו מחוץ ל-13,099 הקלפיות ברחבי מצרים בסיבוב השני היו קצרים יותר משהיו בסיבוב הראשון, עדות לכך שרבים החליטו להחרים את הבחירות בשל החלטת בית הדין לחוקה שלשום לפזר את הפרלמנט ולאפשר לאחמד שפיק להתמודד לנשיאות. תנועת האחים המוסלמים קראה אמנם לציבור שלא להחרים את הבחירות ובמקום זאת לתת את קולם ל"מועמד המהפכה" – מוחמד מורסי – אולם לא מעט מצעירי המהפכה החליטו לא להגיע לקלפיות.

בחירות לנשיאות מצרים. רויטרס, רויטרס
רבים החליטו להחרים את הבחירות בשל החלטת בית הדין לפזר את הפרלמנט. מצביעים במצרים, אתמול/רויטרס, רויטרס

לאור ההיענות החלשה יחסית, החליטה המועצה הצבאית העליונה כבר אתמול בצהריים (שבת) להאריך את ההצבעה עד השעה 21:00 בערב (שעון מצרים) במקום השעה 20:00 ולאפשר למי מבין 50 מיליון אזרחי מצרים בעלי זכות ההצבעה להגיע לקלפיות ולהצביע. גם היום ייערכו הבחירות. התוצאות הרשמיות יפורסמו תוך ימים ספורים, אולם ניסיון הסיבוב הראשון מלמד כי שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות בערב יתחילו להגיע תוצאות חלקיות שעשויות לבשר על מגמה.

אתמול - צו המורה על פיזור הפרלמנט

אתמול בשעות הצהריים הגיעו שני המועמדים, מוחמד מורסי ואחמד שפיק, להצביע – כל אחד בקלפי במקום מגוריו. מורסי, 61, איש האחים המוסלמים שהגיע לקלפי בעיר זאקזיק שבמחוז א-שרקייה, התקבל בקריאות תמיכה על ידי עשרות מאוהדיו ולא דיבר עם כלי התקשורת. שפיק, 71, אשר מזוהה עם המשטר הקודם של מובארק, נכנס בדלת צדדית לקלפי בבית הספר פאטמה ענאן שבקהיר ותוך דקות ספורות יצא החוצה, מבלי לדבר עם כלי התקשורת.

יום ההצבעה התקיים בצל ההחלטה הדרמטית של בית הדין לחוקה מיום חמישי לפזר את הפרלמנט ולאפשר לשפיק להתמודד בבחירות לנשיאות. אתמול פרסם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, צו רשמי המורה על פיזור הפרלמנט. בצו כתב טנטאווי שהפרלמנט אינו קיים עוד מתוקף החוק, משום שהחוק שעל בסיסו הוא פועל בלתי-חוקתי.

מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועת האחים המוסלמים הודיעה בתגובה כי היא מסרבת לקבל את החלטתו של טנטאווי על פיזור הפרלמנט וקוראת במקום זאת לקיים משאל-עם. המפלגה, הצפויה להינזק בצורה המשמעותית ביותר בעקבות ההחלטה, הוסיפה וטענה כי המועצה הצבאית "רוצה להשתלט על כל הרשויות בניגוד לרצון העם". במהלך סוף השבוע מנעו כוחות הביטחון מחברי הפרלמנט להיכנס לבניין הפרלמנט, דבר שעורר כעס רב בקרב רבים מהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully