וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית: מת יורש העצר נאיף בן עבד-אלעזיז

ניר יהב

16.6.2012 / 14:31

בית המלוכה הסעודי הודיע כי הנסיך, שסבל מסוכרת, מת בגיל 78 בז'נבה, שם קיבל טיפול רפואי. הלוויתו תיערך מחר במסגד אל-חראם בעיר מכה. סיבת המוות לא נמסרה בהודעת הממלכה

יורש העצר הסעודי, הנסיך נאיף בן עבד אל-עזיז, הלך לעולמו בגיל 78 בז'נבה - כך הודיע בצהריים (שבת) בית המלוכה של ערב הסעודית. הלוויתו תיערך מחר במסגד אל-חראם בעיר מכה.

בחודשים האחרונים סבל נאיף, שהיה חולה בסוכרת, מהתרופפות במצבו הבריאותי, ושהה בשוויץ מהחודש שעבר לצורך בדיקות רפואיות. בתחילת החודש, דיווחו כלי תקשורת במדינה כי נאיף נמצא "בבריאות טובה" וכי הוא ישוב בקרוב לממלכה. עם זאת, בהודעת הממלכה הסעודית לא נמסרה סיבת מותו.

עורך העיתון הסעודי "אל-ריאד", תורכי סדירי, אמר לרשת "אל-ערביה" כי מותו של יורש העצר הסעודי הוא "אבידה גדולה" והידיעות על מותו "מעציבות את כולם". הוא עוד אמר: "ערב הסעודית איבדה אדם לא רגיל שהיה אחד מעמודי התווך של המשטר".

נאיף נודע בקו התקיף שהוביל נגד מתנגדי המשטר. לפני כחודשיים, אמר נאיף כי החלטתו של המלך עבדאללה לאפשר לנשים להתמנות לחברות במועצת השורא, החל מהמושב שיחל ב-2012, ולהשתתף בבחירות למועצות המקומיות, נועדה "להיטיב עם המולדת ועם האזרחים".

בתפקידו כשר הפנים, בו כיהן כ-36 שנה, הוביל נאיף בעיקר את המאבק בטרור, ובפרט בארגון אל-קאעדה בתוך הממלכה.
בנובמבר 2011, הוא אמר כי אינה מאמין שארגון אל-קאעדה עומד לבדו מאחורי פיגועי 11 בספטמבר בארה"ב. "אני מאמין שהציונים אחראים על האירועים הללו", אמר.

לפני פחות משנה, מת יורש העצר דאז, הנסיך סולטאן בן עבד אל-עזיז, בגיל 87 לאחר שנאבק במלחמת הסרטן. עם מותו, מונה נאיף לתפקיד יורש העצר. בנוסף, כיהן נאיף כשר הפנים משנת 1975 וכסגן השני של ראש הממשלה מאז חודש מרץ 2009.

לקריאה נוספת
עם מות הנסיך, סעודיה מחכה לשמו של יורש העצר החדש

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully