וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח לנתניהו: "עצור ההסתה נגד הזרים"

במכתב ששיגרו בין השאר גם לנשיא ולשרים, טענו אנשי הרוח כי ישנה רדיפה של הפליטים מצד הממשלה, וכי יש לשנות המדיניות כלפיהם. "החוקים נגד הפליטים - שיגעון שלטוני"

שורה ארוכה של אנשי רוח העבירו אתמול (חמישי) מכתב לממשלה, ובו הם מותחים ביקורת על מה שהם כינו "ההתנכלות הממשלתית לפליטים". במכתב, שנכתב תחת הכותרת "ואהבת את הגר", טוענים הכותבים שמתקיימת רדיפה של הפליטים השוהים בישראל, ותובעים לשנות את המדיניות כלפיהם.

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
"ליצור מדיניות הגירה שתאפשר קליטה מסוימת ומוגבלת של מהגרים ופליטים לא-יהודים בישראל"/יותם רונן

"רבים ממקימי ישראל הגיעו כפליטים. משפחותיהם סבלו מגזענות, הסתה ושנאת ה'זר'", כתבו בפתיחת המכתב, אשר חתום על ידי עשרות חתני פרס ישראל ואישי ציבור, בהם עמוס עוז, יהודה באואר, אוהד נהרין, אחינועם ניני, מרדכי קרמניצר ויורם קניוק, ונשלח לנשיא המדינה, לראש הממשלה, לנשיא בית המשפט העליון, ליו"ר הכנסת, לראשי הסיעות ולשרי הממשלה. "העובדה שממשלת ישראל בוחרת להתכחש להיסטוריה היא בלתי נתפסת".

"הממשלה לא יכולה להסתתר מאחורי 'הרחוב'"

"הממשלה לא יכולה להסתתר מאחורי 'הרחוב'. הממשלה אינה יכולה להתחבא מאחורי חברי קואליציה המסיתים בסגנון שנות ה-30, ולא מאחורי שר הפנים הממונה על 'הזרים' ומסית נגדם", הדגישו במכתב. הכותבים תקפו את החוקים נגד האזרחים הזרים. "חוקים שכולאים פליטים לשלוש שנים ללא משפט, ושגוזרים חמש שנות מאסר למסייע לפליטים מהווים שיגעון שלטוני".

החתומים על המכתב החריף, כתבו כי הם תובעים ליצור מדיניות הגירה שתאפשר קליטה מסוימת ומוגבלת של מהגרים ופליטים לא-יהודים בישראל, כמקובל בכל מדינות המערב. "אנו תובעים את הפסקת ההסתה השלטונית. את ה'זרים' מבקשי המקלט שלא ניתן כעת להחזיר לארצות מסוכנות – יש לשלב באופן זמני, כהמלצת מפכ"ל המשטרה, במקום עובדים זרים חדשים, בעולם העבודה והחיים בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully