וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות אסד הפגיזו שכונות מגורים בחומס

11.6.2012 / 17:32

הלחימה בין המורדים לבין כוחות הביטחון נמשכת במספר מוקדים בסוריה. העיר חומס, בה נהרגו אתמול 35 אזרחים, היא מוקד עימותים מרכזי, אולם הממשלה טוענת: "המצב שם מצוין"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

כוחות הביטחון בסוריה מפגיזים בשעה זו (שני) שכונות מגורים בעיר חומס, אחד המוקדים המרכזיים לאלימות נגד אזרחים מאז תחילת העימותים במדינה. מנגד, לוחמי האופוזיציה מגבירים אף הם את הלחץ המופעל על תומכיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ולאחרונה אף דיווחו כי הצליחו להשתלט על בסיס של חיל האוויר באזור חומס.

עם זאת, דווקא התקשורת הסורית הממלכתית מציגה תמונת מצב חיובית בכל הנוגע לנעשה באזור חומס. כך למשל, אמר היום גורם סורי המוגדר "יודע דבר" לעיתון הסורי "אל-ווטן", כי המצב הביטחוני בעיר "מצוין" ואף ישתפר "בימים הקרובים". לדבריו, כל ניסיונותיהם של "הטרוריסטים החמושים" לברוח מחוץ לעיר ולעבור לערים אחרות, "כשלו לאחר שכוחות השמירה על הסדר הצליחו להרוג רבים מהם כשניסו להימלט".

במקביל, נמשכת הלחימה העזה גם באזורים נוספים מלבד חומס - והיום דיווחו ארגוני זכויות האדם על התקפות של הצבא באזורי הערים דמשק, חלב, חמה, דרעא ודיר א-זור, בהן נהרגו לפחות 29 בני אדם. עם זאת, עיקר האש, ככל הנראה, מתרכזת שוב בחומס, שם דווח אתמול על 35 הרוגים מאש כוחות הביטחון, מתוך 51 הרוגים בסך הכל אתמול במדינה. פעילי אופוזיציה דיווחו על התקפה נמשכת של כוחות השלטון על מעוזי המורדים שסביב העיר, בעיירות אל קוסייר, רסתאן וטלביסה (שם נמצא הבסיס האווירי שנכבש). הבוקר אף דווח כי המורדים ברסתאן מותקפים על ידי מסוקי קרב.

מנגד, הביע היום שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, דאגה מהאלימות המתמשכת בסוריה. "יש הוכחות כי מספר רב של אזרחים לכודים בערים בסוריה", אמר דוברו של אנאן בהצהרה שנתן בג'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully