וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: 2,500 יחידות דיור ייבנו בגילה

8.6.2012 / 0:03

פרסום ראשון: אחרי שבקהילה הבינלאומית יצאו נגד התוכנית לבניית מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון, נודע לוואלה! חדשות שעיריית ירושלים אימצה תוכנית אב להרחבת שכונת גילה

בעוד בעולם מגנים בתוקף את כוונת הממשלה לבנות עוד מאות יחידות דיור ביהודה ושומרון בשל פשרת פינוי גבעת האולפנה בבית אל, אימצה עיריית ירושלים תוכנית אב להרחבת שכונת גילה ב-2,500 יחידות דיור. התוכנית, שדורשת אישורים נוספים עדיין, קרויה "תוכנית שלד גילה מזרח" וההרחבה מתוכננת לכיוון כביש המנהרות ובתוכה מחצבות גילה. יש לציין, כי מדובר בתוכנית אב בעלת פוטנציאל ל-2,500 יחידות דיור, אך ייתכן שלאחר הכנת התוכנית המפורטת לבנייה במקום, מספר היחידות יהיה שונה.

אישור התוכנית נידון בוועדת המשנה לתיכנון ובנייה ב-30 במאי ואומץ על ידי מהנדס העיר, שלמה אשכול. "הוועדה המקומית מברכת על הכנת תוכנית מתארית לאזור זה התואם למדיניות התכנון. הוועדה המקומית מאשרת לעיריית ירושלים לחתום על התכנית כמגישת התכנית בנוסף ליזמים הפרטיים", אמר המהנדס בוועדה.

עוד עולה ממסמכי התוכנית, שהגיעו לידי וואלה! חדשות, כי היא הוכנה על ידי יזם פרטי שבבעלותו חלק מהאדמות עליהן מתוכננות להיבנות הדירות והיא קודמה בשנתיים האחרונות. בזמן זה בוצע תיאום עם אגפי העירייה השונים - תושיה, שפ"ע והמחלקה למדיניות תכנון של העירייה וכן בוצעו בדיקות של השפעה תחבורתיות.

חבר המועצה מטעם מרצ, פפה אללו, תקף בחריפות את ההחלטה לקדם את התוכנית. "התוכניות האלו לפתח את השכונות מעבר לקו הירוק באים להנציח את הסכסוך. לא ייתכן שנפעל באופן חד צדדי. זה לא מה שיפתור את בעיות הדיור בעיר, זה יחזק את הקונפליקט ויחליש את ירושלים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ממשיכה לקדם ולתכנן דיור לצעירים ומשפחות צעירות בכל רחבי העיר במטרה לתת מענה לביקושי הדיור בעיר. מדובר באישור תוכנית לשלד הציבורי של אזור המתוכנן לבנייה הכולל: תשתיות כבישים, שטחים ירוקים ועוד. התוכנית במקום מקודמת על ידי יזמים פרטיים בעלי הקרקע בהתאם לתכנית המתאר של ירושלים התאמה לתכנית המתאר העירונית היא השיקול היחיד בקידום תכניות לבנייה בעיר. העירייה תמשיך לקדם בניה בכל רחבי העיר".

"הבנייה בבית אל מטרידה"

כאמור, אתמול (חמישי) גינתה צרפת את הבנייה המתוכננת. "אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להימנע מיישום תכניות אלו. אנו מזכירים כי התנחלות בשטח כבוש בכל צורותיה היא לא חוקית על פי כללי המשפט הבינלאומי, חותרת תחת פיתרון שתי המדינות בשטח ומהווה מכשול לשלום", נמסר ממשרד החוץ הצרפתי. בפריז הדגישו כי יש "להימנע מפרובוקציות ולחדש את הדיאלוג בין הצדדים".

בנוסף שליח האו"ם במזרח התיכון, רוברט סרי, פירסם הודעה מיוחדת בה הדגיש כי "כל בנייה בהתנחלויות - בין אם על אדמה פלסטינית פרטית או בשטחים הפלסטיניים הכבושים - מהווה הפרה של המשפט הבינלאומי". סרי הדגיש בהודעה כי הכרזתו של ראש הממשלה על הבנייה בבית אל "מטרידה", והזכיר כי האו"ם קורא לישראל ולפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אם הצדדים לא ינצלו את ההזדמנות הנוכחית", הזהיר סרי בהצהרה, "ננוע במורד השביל לעבר מציאות של מדינה אחת, אשר תרחיק כל אפשרות של שלום אזורי ברוח יוזמת השלום הערבית".

שלשום הגיב דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מרק טונר, בביקורת לתוכניתו של נתניהו. "התוכנית חותרת תחת המאמצים השלום", אמר טונר, "עמדתנו בנוגע להתנחלויות לא השתנתה - אנו לא מקבלים את הלגיטימיות של המשך הפעילות הישראלית בהתנחלויות. אנו רוצים לראות את שני הצדדים נמנעים מנקיטת צעדים כאלו וחוזרים למשא ומתן".

עוד בנושא
צרפת גינתה הבנייה בהתנחלויות: "מכשול לשלום"
ההבטחה של נתניהו לימין: 851 יחידות דיור בשטחים

בכתבה השתתפה טל שלו

לפנייה לכתב: talk2yaira@walla.co.il
לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il


(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully