וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בסוריה: "הברברי ביותר, רצחו ושרפו הגופות"

ניר יהב

7.6.2012 / 13:25

פעילי אופוזיציה מספרים כי בטבח הלילה בחמה, בו נהרגו 88 איש, פשטו כוחות המשטר על בתים, תוך שהם יורים ללא הבחנה. "ילדים וחפים מפשע נרצחו ללא גרגר של חמלה ורחמים"

רויטרס

(צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

האופוזיציה הסורית ממשיכה לפרסם היום (חמישי) פרטים על הטבח שאירע הלילה בכפרים שבמחוז חמה, בו נהרגו לדבריה 88 בני אדם, ואותו היא מגדירה כ"טבח הברברי ביותר מאז החלה ההתקוממות". לדברי האופוזיציה, אנשי ה"שביחה" – המיליציה של כוחות המשטר – לא הסתפקו בהפגזות הכבדות על העיירות, אלא הוסיפו ופשטו על בתי התושבים, תוך שהם יורים ללא הבחנה באנשים מבוגרים וצעירים כאחד. "לאחר מכן הוציאו את הגברים מבתיהם, רצחו אותם ושרפו את גופותיהם".

על פי הדיווחים, הטבח אירע בשני כפרים מרכזיים - הכפר מזרעת אל-קובייר, הנמצא 20 ק"מ ממערב לעיר חמה, ושני ק"מ מהכפר השני, מערזאף. על פי האופוזציה, במזרעת אל-קובייר מתגוררים 250 איש ב-20 בתים בלבד, רובם בני משפחה אחת, ו-40 מתוך הנרצחים הם בני משפחה אחת, רובם נשים וילדים. "ילדים וחפים מפשע נרצחו שם ללא גרגר של חמלה ורחמים", נמסר מפעילי האופוזיציה.

טבח בסוריה. רויטרס
הטבח במזרעת אל-קובייר, הלילה/רויטרס

עוד נמסר כי כוחות הביטחון חטפו 37 גופות מהכפרים שבהם אירעו מעשי הטבח, והעלימו אותן. "בכפרים הללו לא התקיימו כלל הפגנות מחאה נגד המשטר. להיפך – אלו כפרים שנחשבים לנאמנים למשטר", ציינו. בצהריים דווח כי כוחות צבא סוריה מונעים ממשלחת המשקיפים הבינלאומיים של האו"ם להגיע לשני הכפרים. לטענת האופוזיציה, בסך הכל נהרגו אתמול כ-140 בני אדם ברחבי סוריה, כ-88 מתוכם בטבח האכזרי.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה הבוקר, מפי גורמי אופוזיציה, כי כוחות הביטחון הסורים ממשיכים לפעול באזור, והבוקר הם פושטו על שכונת כאזו שבעיר חמה, ועצרו עשרות בני אדם. אחר הצהריים דיווחה האופוזיציה כי צבא סוריה מונע ממשקיפי האו"ם להיכנס לכפר מזרעת אל-קובייר. "שלחנו קבוצה של משקיפים, שעדיין מנסה להיכנס לאזור", נמסר מדוברות האו"ם.

קמרון: "טבח אכזרי ומחליא"

בתוך כך, נמשכים המאמצים הדיפלומטיים לפתור את המשבר בסוריה. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס היום לטבח האחרון וכינה אותו "אכזרי ומחליא". כמו כן, קמרון קרא לפעולה מתואמת של הקהילה הבינלאומית נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

מוקדם יותר מסרו גורמים דיפלומטיים לסוכנות רויטרס כי שליח האו"ם והליגה הערבית לפתרון המשבר במדינה, קופי אנאן, צפוי להגיש היום למועצת הביטחון את הצעתו האחרונה, שעיקרה גיבוש פורום בינלאומי, בהשתתפות שורת מדינות בעלות נגיעה אליו, ובהן גם אירן. אנאן, יחד עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, צפויים להציג את היוזמה החדשה בפני מועצת הביטחון הערב ב-21:00 (שעון ישראל), ולנאום בנושא גם בפני העצרת הכללית של האו"ם.

על פי המקורות הדיפלומטיים, קבוצת המדינות שיהיו חברות בקבוצה החדשה, שאת הקמתה יוזם אנאן, כוללת את חברות מועצת הביטחון הקבועות, ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סין ורוסיה, כמו גם מדינות במזרח התיכון הנחשבות לבעלות השפעה על שלטונות סוריה או על האופוזיציה הסורית - בהן טורקיה, ערב הסעודית, קטאר ואירן. לטענת גורמים באו"ם, באופן זה מקווה אנאן לפתור את המבוי הסתום שאליו נקלעו המגעים בין חברות מועצת הביטחון על האופן הרצוי לפתרון המשבר.

במקביל, קבוצת מדינות בהנהגת סין ורוסיה קראה הבוקר "לקיים דיאלוג" במטרה להביא לסיום האלימות בסוריה. "המדינות החברות ב'קבוצת שנחאי' מתנגדות להתערבות צבאית בענייני האזור הזה (המזרח התיכון וצפון אפריקה), לכפיית 'מעבר שלטוני' ולהטלת סנקציות חד-צדדיות", נכתב בהצהרה משותפת של קבוצת המדינות. לפי הערכות, ההודעה מעידה על כך שבשיחות הקרובות שיתקיימו באו"ם בנוגע למצב בסוריה לא יתקבלו החלטות על התערבות צבאית, או נקיטת צעדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully