וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "העברת הנשק מרוסיה לסוריה ראויה לגינוי"

1.6.2012 / 3:20

השגרירה האמריקאית באו"ם תקפה את רוסיה על העברת ספינת הנשק למשטרו של אסד בסוף השבוע האחרון. "טכנית אין הפרה של החוק הבינלאומי, אך חימוש משטר אסד ראוי לגינוי"

ארצות הברית יצאה אמש (חמישי) בחריפות נגד רוסיה, אשר על פי דיווחים העבירה ספינת נשק לסוריה בסוף השבוע האחרון, וכינתה את המעשה "ראוי לגינוי". "מובן שזה מדאיג ביותר שהמשטר הסורי ממשיך להשתמש בכוח קטלני נגד אזרחים", אמרה שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, לעיתונאים. "טכנית, כמובן, לא מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי מאחר שלא קיים אמברגו נשק, אולם זה ראוי לגינוי שהנשק ימשיך לזרום למשטר המשתמש בכוח כה נורא וחסר פרופורציה נגד עמו".

גורמים מערביים אישרו את דבר העברת הנשק, אשר דווחה לראשונה מפי פעילים במדינה. לדבריהם, הספינה עגנה בנמל טרטוס שבמערב סוריה, ונשאה על סיפונה מצבור של כלי נשק כבדים שיועדו למשטרו של הנשיא בשאר אסד, אם כי לא ברור לפי שעה באילו כלי נשק בדיוק מדובר. דובר מטעם המשלחת הרוסית לאו"ם מסר כי הוא יבדוק את הנושא.

סעדיה חמיד, מארגון זכויות אדם מקומי, סיפר כי ארגונו עקב אחר תנועות הספינה במשך שבוע, וגילה "חלון זמן ב-26 במאי שבו מערכת הקשר שלה היה מנותק". גורם מערבי אמר כי כיבוי מערכת הקשר מהווה הפרה של תקנות הארגון הימי הבינלאומי.

גופות הטבח בעיירה חולה שבסוריה. רויטרס
גופות מהטבח האחרון בחולה בתחילת השבוע/רויטרס

את הכוונה להעביר את הספינה חשפה רשת הטלוויזיה אל-ערבייה, מפי גורמים דיפלומטיים בניו יורק. "רשת הטלוויזיה גילתה כי ספינת משא רוסית, הנושאת כמות גדולה של נשק, מתוכננת לפרוק את תכולתה בנמל טרטוס בסוריה", נמסר בדיווח. עוד דווח כי הספינה עזבה את חופי רוסיה ב-6 במאי ושטה תחת דגל מלטה. "הספינה מנסה להסוות את יעדה הסופי בדרך מעוררת חשד", נמסר.

מזכ"ל האו"ם: "לא לחמש אף צד"

גורמים דיפלומטיים אמרו לרויטרס כי מטרת משלוח הנשק היא לעזור לנשיא אסד, עבורו ממשיכה רוסיה להוות בעלת ברית חזקה, זאת על אף הביקורת שהטיחו בה מדינות המערב והאו"ם. דוברת מזכירות המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, נשאלה בזמנו על הדיווח באל-ערבייה, ואמרה כי לא ראתה אותו, אך יחד עם זאת מסרה לכתבים: "אתם יודעים עד כמה אנחנו נחרצים וחושבים שאסור שאף מדינה תעביר נשק למשטרו של אסד".

במכתב שהעביר בשבוע שעבר מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, למועצת הביטחון, הוא אמר כי הוא ראה דיווחים על מדינות המספקות כלי נשק למשטר הסורי ולכוחות המורדים. במכתב, קרא באן למדינות שלא לחמש אף אחד מהצדדים בסכסוך בסוריה. גם השליח המיוחד לסוריה, מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן, קרא למדינות העולם לא לספק נשק לאף אחד מהצדדים בעימותים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully