וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: מבצע צבאי בסוריה "יקבור" את ישראל

יו"ר הפרלמנט ביקר את המערב על כי סבור שביכולתו לצאת לפעולה בסוריה במתווה דומה לזה שבוצע בלוב, וציין כי "בנגזי של סוריה תגלוש לפלסטין, הלהבות יקברו הישות הציונית"

יו"ר הפרלמנט האירני (המג'לס), עלי לריג'אני, הזהיר אתמול (רביעי) מפני התערבות צבאית זרה בסוריה, בסגנון המבצע שהתנהל בלוב, ורמז כי פעולה שכזו עלולה לגרור גם את ישראל לעימות, בצורה אשר "תקבור את המשטר הציוני". את הדברים אמר לריג'אני בתגובה להצהרותיהם האחרונות של בכירים מדיניים וצבאיים במערב בנוגע לאפשרות של התערבות צבאית בסוריה.

לריג'אני, מבכירי המשטר האירני, יצא כנגד ההשוואה בין המצב בסוריה לבין המצב בלוב בתקופת ההתקוממות נגד מעומר קדאפי. בדיון בפרלמנט טען כי ארצות הברית והמערב "מכשירים את הקרקע למשבר חדש בסוריה", שיאופיין ב"פעולה צבאית בדומה לזו שנעשתה בלוב". הוא ביקר את בכירי הצבא האמריקאי, אשר "סובלים מאי הבנה בנוגע לעצמם ובנוגע לסוגיות אזוריות", והסביר כי אלו לא מבינים שלסוריה "נסיבות אחרות לגמרי מאלו של לוב".

יו"ר הפרלמנט של אירן, עלי לריג'אני. Vahid Salemi, AP
ביקר הבנת בכירי הצבא האמריקאי את האזור. לריג'אני/AP, Vahid Salemi

הוא השתמש בדוגמת העיר הלובית בנגזי, שם תקפה נאט"ו במהלך המבצע הצבאי במדינה, בכדי לשגר איום מרומז למדינות המערב בל ישקלו מעורבות צבאית בסוריה: "בנגאזי של סוריה תגלוש לפלסטין, והאפר של להבות אלו ללא ספק יקבור את הישות הציונית".

ארה"ב רומזת לפעולה צבאית

למרות איומיה של אירן, הצהיאה אתמול שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תנקוט בצעדים מהירים כדי להפסיק את שפיכות הדמים בסוריה, חברות המועצה יישקלו לפעול "מחוץ לסמכותה של המועצה" – ברמיזה לאפשרות של פעולה צבאית.

רייס מנתה שלוש דרכים בהן יכול המשבר בסוריה להסתיים: הראשונה הינה יישום תכנית השלום של שליח האו"ם קופי אנאן על ידי הנשיא בשאר אסד, והשנייה תהיה הפעלת לחץ של מועצת הביטחון על דמשק ליישום את תכנית השלום. כיוון ששתי אפשרויות אלו לא נראות סבירות בעתיד הקרוב, אמרה רייס, נותרה אלטרנטיבה אחת – אותה הגדירה כ"גרועה ביותר". "האלימות תדרדר והמשבר עלול לערב מדינות אחרות באזור", הסבירה רייס, "במקרה כזה חברי מועצת הביטחון והקהילה הבינלאומית יוותרו עם האפשרות לשקול נקיטת צעדים מחוץ לתכנית השלום של אנאן ולסמכותה של מועצת הביטחון". רייס לא פירטה מה הם אותם צעדים.

בתוך כך, העניק אתמול נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ראיון לרשת הטלוויזיה France24, בו ציין כי אירן "מאוכזבת ביותר" מהטבח בעיירה חולה, בו נהרגו מעל למאה בני אדם. "על האחראים לטבח זה להיענש. אני סבור כי הועדות שהוקמו לחקור את המקרה יגיעו לאמת", אמר. עם זאת, הסביר כי אירן נמצאת "ביחסים נורמליים לחלוטין" עם סוריה, "כמו עם כל מדינה אחרת". הוא הכחיש את הטענות המופנות כנגד אירן לפיהן היא מחמשת את כוחותיו של הנשיא בשאר אסר בלחימה מול כוחות האופוזיציה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully