וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים באולטימטום לאסד: 48 שעות, "או שצפה לתוצאות"

31.5.2012 / 0:03

כוחות האופוזיציה הודיעו כי אם הנשיא לא יורה לעצור את האלימות תוך יומיים, הם "לא יראו את עצמם מחויבים "לכל מחויבות בינלאומית", ויפעלו להגן על הכפרים והערים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק וגדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הצבא הסורי החופשי, הזרוע המזוינת של המורדים נגד שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, העניק לו אמש (רביעי) 48 שעות להיענות לתכנית הפסקת האש האו"ם ולהפסיק את כל מעשי האלימות נגד אזרחי המדינה. בסרטון שפורסם ביוטיוב, אמר בכיר המורדים, קולונל קאסם סעד-א-דין, כי אם לא יקרה כן, "אסד יסבול מתוצאות מעשיו". לדבריו, "האולטימטום יסתיים ביום שישי בשעה 12:00, ואז נראה עצמנו חופשיים מכל מחויבות בינלאומית, ונגן על אזרחינו, כפריהם ועריהם".

משקיפי האו"ם מתקבלים בחולה שבסוריה בעקבות הטבח בעיר, 26 במאי 2012. רויטרס
הפסקת אש תוך 48 שעות - או שאסד ישא בתוצאות. הלווית הרוגים מהטבח בחולה/רויטרס

מוקדם יותר קיימה מועצת הביטחון של האו"ם דיון במשבר בסוריה. סגנו של שליח האו"ם והליגה הערבית למשבר בסוריה, קופי אנאן, אמר כי לא סביר שההתקוממות בת 14 החודשים במשטרו של אסד תגיע לסיומה ללא משא ומתן בין הממשלה והאופוזיציה.

רשת אל-ג'זירה דיווחה אתמול כי צבא סוריה מפגיז את הערים חולה ורסתאן ואף הצית אדמות חקלאיות באזור. בנוסף דווח הערב כי צבא סוריה תוקף מהאוויר ומטנקים את העיר אל-אתארב שבפרברי חלב. מוקדם יותר דווח כי מניין ההרוגים במהלך היום מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה עלה ל-34.

עדויות תושבים: הכנופיות של אסד טבחו במשפחות

אתמול נחשפו עדויות חדשות של תושבי כפרי חולה, שסיפרו על הטבח שנעשה באנשיהם על ידי אנשי ה"שביחה", הכנופיות החמושות המזוהות עם אסד. אחד מתושבות האזור סיפרה כי חברי הכנופיה "היכו את בעלה ברובה עד שהמוח שלו נשפך החוצה, ואחר כך ירו בו". לדבריה, "הם הרגו ארבע מבנותיי, את גיסתי ושניים מילדיה, את בת דודתי וארבעה מילדיה, גיסה נוספת שלי ואת בתה".

ילד קטן סיפר: "הם היו חיילים במדים, וכמה אזרחים בפנים מגולחים ובזקנים", סיפר. "הם נכנסו, ואמי צעקה עליהם על שלקחו את אחי ואת דודיי. הם כיוונו את הרובים שלהם לראשה וירו חמש פעמים. אחר כך הם היכו את אחי. אני הסתתרתי, אבל מצאו אותי וירו לעברי. הכדור נחת לידי". לדבריו, הוא נמלט מהבית והותיר מאחור את משפחתו. "ראיתי את גופותיהם של אחותי, אמי ואחי על המיטה. ראיתי את כולם". לפי העדות, אנשי השביחה איימו להצית את הבית.

מלחמת אזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
פוטין: איש לא ילחץ עלינו לשנות עמדה בנושא הסורי
הפגזות והוצאות להורג: כמאה הרוגים אתמול בסוריה
ארה”ב: למרות מעשי הרצח, לא נתערב צבאית בסוריה

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

(עדכון אחרון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully