וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלוב הזהב" של מובארק: בריכה, ג'קוזי וחדר כושר

ניר יהב

29.5.2012 / 22:24

עיתון מצרי פרסם פרטים מחדרו של נשיא מצרים המודח, המוחזק בבית חולים מפואר בבירה המצרית. בין השאר סופר כי מובארק הופתע מהישג האחים המוסלמים בבחירות ומהריגת קדאפי

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק ממתין בדריכות לגזר הדין שיוטל עליו ביום שבת הקרוב, ועד אז הוא יכול להירגע בג'קוזי ובבריכת השחייה שנמצאים בבית החולים החדיש שבו הוא נמצא. העיתון המצרי העצמאי "אל-ווטן" פרסם (שלישי) כתבה ארוכה המפרטת את חיי היומיום של מובארק במרכז הרפואי העולמי המפואר בקהיר, ובה נכתב בין היתר שלרשותו של מובארק – המאושפז בקומה החמישית בבית החולים – עומדים אולם אורחים, מכשיר וידאו קונפרנס, בריכת שחייה, סאונה וחדר כושר חדיש.

על פי הכתבה, רעייתו של מובארק – סוזן – התגוררה אף היא לצד בעלה בבית החולים המפואר, ורק לעיתים רחוקות יצאה מבית החולים בלווית אחיה מוניר ת'אבת, שהיה גם מארח אותה בביתו. עוד נכתב כי לצדו של מובארק עובדות חמש אחיות שמתחלפות כל שמונה שעות. נאסר עליהן להיכנס לאגף של מובארק עם טלפונים ניידים, "ואפילו הרופאים המטפלים במובארק נבדקים בקפדנות על מנת שלא יחשפו סודות וסיפורים מתוככי האגף".

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק מובל לדיון במשפטו, 17 בינואר 2011. Mohammed al-Law, AP
מובארק מובל לאחד הדיונים במשפטו/AP, Mohammed al-Law

בכתבה מסופר על כך שפעם אחת ביקש מובארק מהאידי, רעייתו של בנו, עלא, להשאיר את בנה – נכדו - עומאר, על מנת שיישן איתו בבית החולים. האידי חששה ואמרה כי היא חשה חוסר ביטחון להשאיר את בנה שם. מובארק התרגז עליה, ובזכות סוזן שהתערבה, הסכימה האידי להשאיר את עומאר בבית החולים עם סבו. "מובארק נשאר ער כל הלילה מרוב אושר. הוא לא נרדם עד ארבע לפנות בוקר למרות שהוא נרדם כל יום בעשר בלילה".

עוד מסופר על סוזן מובארק שזעמה על אחת האחיות משום שדיברה בקול רם מדי. סוזן הרותחת מזעם ניגשה לאחות ואיימה עליה: "אם תדברי שוב בקול רם, אני אחתוך לך את הצוואר". האחות השיבה לה: "לא עשיתי שום דבר כדי שתדברי אלי ככה". בתגובה סטרה סוזן לאחות, שבתגובה צרחה עד שמאבטחיו של מובארק שמעו אותה וניגשו במהירות למקום והרגיעו את רעייתו של מובארק.

לפי הכתבה, מובארק קורא מדי יום שני עיתונים יומיים – אל-אהראם ואל-אחבאר – וצופה בחדשות המשודרות בערוץ הראשון בטלוויזיה המצרית. לעיתים הוא גם צופה ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה" ועוקב אחר המתרחש בסוריה, לוב ותימן. "מובארק נכנס לדיכאון כשראה את ההתקוממויות במדינות אלו וטען כי 'ארה"ב היא זו שעומדת מאחורי המהפכות הללו'".

סוזן מובארק, אשתו של נשיא מצרים לשעבר, בביקור בדנמרק בשנת 2005. MJ Kim, GettyImages
סוזן מובארק/GettyImages, MJ Kim

כותבת הכתבה סיפרה עוד כי מובארק אוהב לשוחח עם כל מי שנמצא סביבו, בין אם מדובר במאבטח, באחות או ברופא – בעיקר בימים שסוזן לא נמצאת לידו. "מובארק שואל אותם תמיד מה המצב במדינה, איך המצב הביטחוני, איך הצבא שולט בעניינים, איך המשטרה פרושה ברחובות והאם הציבור שונא אותו או שעדיין יש אזרחים שאוהבים אותו". עוד מסופר כי סגנו לשעבר, עומאר סלימאן, ביקר אותו יומיים לפני שמועמדותו לנשיאות המדינה נפסלה. השניים שוחחו על המצב הפוליטי במצרים וניכר במובארק כי שמח שסלימאן ביקר אותו.

בכתבה מסופר עוד כי ב-20 באוקטובר צפה מובארק בטלוויזיה והופתע לגלות כי שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, נהרג. "מובארק צפה בתמונות ובסרטוני הווידאו. הוא נכנס להיסטריה, החל לרעוד מפחד ולבכות בצורה היסטרית". עוד מסופר כי מובארק העריך כי האחים המוסלמים לא ישיגו יותר מ-80 מושבים בפרלמנט המצרי (מתוך 498 בסך הכל. נ"י). לאחר שנודע לו על הצלחתם האדירה, הוא הוכה בתדהמה ונותר "פעור פה".

כשסוזן סיפרה לו שבכיר האופוזיציה המצרי מוחמד בראדעי החליט שלא להתמודד לנשיאות מצרים, עקץ אותו באמרו כי הוא "הרס ונמלט". עוד סופר כי לעג לחברי הפרלמנט שנבחרו: "אנחנו במצרים, לא באפגניסטן", אמר. בנוסף מסופר כי מובארק לא היה מרוצה מהמועמדים לנשיאות ואפילו לעג לעמרו מוסא, שכיהן כמזכ"ל הליגה הערבית בתקופת משטרו. "עמרו הוא מסוג האנשים שחושבים שהם חזקים", הוסיף. בנוסף נטען כי לעג למועמדי הנשיאות באומרו שאפילו אם היו מנהלים קיוסק, "היו פושטים רגל".

לקריאה נוספת
המצרים בדילמה: משטר דתי או חזרה לימי מובארק
רשמית: אנשי מובארק לא יוכלו לרוץ לנשיאות מצרים
מובארק חושף בספרו: ישראל הציעה לי לצאת ממצרים
מובארק למנהיגי העולם: "הצילו אותי מחבל התלייה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully