וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינת נשק רוסית תעגון היום בסוריה; 50 הרוגים ליד חומס

26.5.2012 / 2:47

יממה לאחר קרבות עקובים מדם, בהם נהרגו 50 בני אדם, מהם 13 ילדים, מאש צבא סוריה סמוך לחומס, צפויה ספינה רוסית לפרוק נשק רב בנמל טרטוס הסורי במטרה לסייע לנשיא אסד

ספינת משא רוסית הנושאת נשק רב נמצאת בדרכה לסוריה וצפויה להגיע לחופיה בסוף השבוע הקרוב, כך חשפה אמש (שישי) רשת הטלוויזיה אל-ערבייה, מפי גורמים דיפלומטיים בניו יורק הנחשבים מהימנים. "רשת הטלוויזיה גילתה כי ספינת משא רוסית הנושאת כמות גדולה של נשק מתוכננת לפרוק את תכולתה בנמל טרטוס בסוריה", נמסר בדיווח. יצוין כי אתמול נהרגו מעל ל-50 בני אדם בהתקפות צבאו של אסד ליד חומס, כש-13 מההרוגים הם ילדים.

על פי הדיווח, הספינה עזבה את חופי רוסיה ב-6 במאי, היא שטה תחת דגל מלטה, וצפויה לעגון בסוריה היום. "הספינה מנסה להסוות את יעדה הסופי בדרך מעוררת חשד", נמסר. גורמים דיפלומטיים מערביים רשמיים אמרו כי הדיווח מהימן.

גורמים דיפלומטיים אמרו לרויטרס כי מטרת משלוח הנשק היא לעזור לנשיא סוריה, בשאר אסד, שרוסיה ממשיכה להיות בעלת בריתו החזקה, זאת על אף הביקורת שהטיחו בה מדינות המערב והאו"ם. דוברת מזכירות המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, נשאלה אמש על הדיווח באל-ערבייה אודות ספינת הנשק הרוסית. "לא ראיתי את הדיווח", אמרה, אך יחד עם זאת הוסיפה ומסרה לכתבים כי "אתם יודעים עד כמה אנחנו נחרצים וחושבים שאסור שאף מדינה תעביר נשק למשטרו של אסד". לצד זאת, גם השליח המיוחד לסוריה, מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן, קרא למדינות העולם לא לספק נשק לאף אחד מהצדדים בעימותים בסוריה. כמו כן דווח כי אנאן צפוי לבקר בסוריה בקרוב, אך לא נמסרו פרטים נוספים מטעמי אבטחה.

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, אפריל 2012. רויטרס
קרבות בין מורדים לצבא החלו לאחר שחיילים ניסה לפרוץ לתחומי חולה, השוכנת מצפון לעיר חומס. הרס בחומס בעקבות הפגזות הצבא/רויטרס

כאמור, אתמול נהרגו מעל 50 בני אדם בתקיפת כוחות הביטחון הסורים בעיירה חולה שליד חומס, כך לפי דיווח של ארגון זכויות האדם הסורי. בין ההרוגים גם 13 ילדים. על פי הדיווח, קרבות בין מורדים לצבא החלו לאחר שחיילים ניסה לפרוץ לתחומי חולה, השוכנת מצפון לעיר חומס. "החיילים מפציצים את חולה ברגעים אלו ממש, מספר הנפגעים עצום", מסר הפעיל אחמד קאסם.

בתוך כך, העביר אתמול מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מכתב למועצת הביטחון של הארגון, בו קרא גם הוא למדינות העולם לא לספק נשק למשטר הסורי, או למורדים במדינה. כמו כן, המזכ"ל שב וטען כי ארגוני טרור הם שעומדים מאחורי ההפצצות האחרונות בסוריה. "המצב הנוכחי בסוריה נותר בעייתי מאוד וישנה התקדמות קטנה בלבד במספר נושאים", כתב באן במכתב שהגיע לידי רויטרס, "המשבר במדינה נמשך, והוא מאופיין באלימות הקשה הרגילה, בהפרת זכויות הומניטריות, הפרת זכויות אדם ובהמשך העימות הפוליטי".

עוד באותו נושא:
חיי בכירי משטרו של אסד ניצלו לאחר ניסיון הרעלה
דיווחים בסוריה: חוסל גיסו של אסד, מבכירי המשטר
סוריה: חמישה נהרגו מפיצוץ מטען במסעדה בדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully