וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב במחאה על האלימות כלפי זרים

ענת שלו

24.5.2012 / 19:45

בתגובה לאירועים האלימים בהם הותקפו אזרחים זרים התאספו מאות מפגינים בת"א ובירושלים. "לשסות אנשים חלשים זה בזה במקום לפתור בעיות זה הכי מלוכלך שיש", אמרו המשתתפים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר ודניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

יממה לאחר האירועים האלימים נגד האזרחים הזרים בתל אביב, בתום ההפגנה הסוערת בדרום העיר, התקיימו הערב (חמישי) בתל אביב ובירושלים "הפגנות חירום", כלשון המארגנים, במחאה על "הפוגרום בפליטים וההזנה של הרשויות הממשלתיות והעירוניות".

בתל-אביב התכנסו המפגינים בגינת לוינסקי וצעדו משם דרך מתחם התחנה המרכזית החדשה עד למצודת זאב ברחוב המלך ג'ורג'. בבירה צעדו לעבר הכנסת, ובשעה 19:00 התכנסו המפגינים להפגנה מול בית ראש הממשלה.

המפגינים בתל אביב, בהם מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר והפעילה סתיו שפיר, קראו קריאות כגון: "ממשלה של גזירות מזניחה את השכונות", "הימין הקיצוני צא מהשכונה שלי", ונושאים שלטים עליהם כתוב: "כסף לשכונות לא להתנחלויות" ו-"מי כאן לא פליט?". חלק מבעלי הדוכנים בתחנה המרכזית הישנה, שם עברה התהלוכה, קראו קריאות בוז למפגינים. כוחות משטרה מלווים את הצעדה ועד כה לא נרשמו אירועים חריגים.

הפגנה נגד תקיפת אזרחים זרים בדרום בתל אביב, מאי 2012. דרור עינב
"כולנו מאוחדים נגד ההסתה של הממשלה". מפגינים הערב בתל אביב/דרור עינב

עמית גולן, בן 31 משכונת שפירא, אמר לוואלה! חדשות: "אני הגעתי עם החברים שלי אחרי שראינו את התמונות והקולות המזוויעים מאתמול, בניצוחם של חברי כנסת שיש להוקיעם על הסתה. אני גר בשכונה שנתיים, אנשים חיים יחד אבל הבעיה היא הזנחה, היעדר תקציבים ורווחה לתושבים פה כולם. לשסות אנשים חלשים זה בזה במקום לפתור בעיות זה הדבר הכי מלוכלך שיש. באנו הנה להשמיע את קולנו נגד הגזענות ולהראות שיש גם קול שפוי פה".

נאור מיכאלי, בן 25 מתל אביב, אמר כי "מי שלא מתייצב היום נגד מופע האימים של בן ארי וחבריו, מסע ההסתה הפרוע שחס וחלילה עשוי לעלות עוד בחיי אדם יצטרך לתת דין וחשבון אחר כך על איפה הוא היה ומה הוא עשה כנגד שלטון הפשייזם שעלה בישראל 2012". הוא פנה לכל הישראלים ואמר: "תתעוררו ותפסיקו להיות אדישים. אחרת לא למדנו כלום מהעבר שלנו".

רונה לויט, בת 26, אמרה כי "ההסתות הפרועות והאלימות הן בדיוק כמו בוויימאר. מנצלים מצוקה של אנשים כדי לעשות הון פוליטי ולעזאזל מי שנפגע וזה גם הזרים וגם התושבים הוותיקים שעושים להם שטיפת מוח ומשסים אותם באנשים חסקי אונים בשביל הון פוליטי". היא סיפרה כי הפגנה הנוכחית היא "חלק בלתי נפרד מהמחאה החברתית שדורשת שנציגי הציבור יעבדו עבור רווחתנו ולא עבור טייקונים".

סוגיית הזרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully