וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות מצרים הגיע להצביע בקלפי - והותקף

ניר יהב

23.5.2012 / 20:45

אחמד שפיק הגיע לקלפי בקהיר ונתקל במפגינים שמחו על עברו במשטרו של הנשיא מובארק. הם השליכו לעברו אבנים, בקבוקים ונעליים תוך שהם קוראים: "לא להצביע לגרורות"

המועמד לנשיאות מצרים, אחמד שפיק, שכיהן בעבר כראש הממשלה וכמפקד חיל האוויר המצרי, הותקף אחר הצהריים (רביעי) כשהגיע להצביע בקלפי בקהיר. כלי התקשורת המצרים דיווחו כי בעת ששפיק היה באזור הקלפי, פרצה מהומה, שבמהלכה השליכו כמה אזרחים מצרים לעברו ולעבר מכוניתו נעליים, בקבוקי מים ואף אבנים.

צפו במפגינים תוקפים את המועמד אחמד שפיק

על פי הדיווחים, המפגינים צעקו גם קריאות נגד מועמדותו של שפיק, בשל עברו כבכיר במשטרו לשעבר של הנשיא המודח חוסני מובארק. בין היתר, הם קראו "לא להצביע ל'גרורות'" (שרידי המשטר הקודם – נ.י) ונשאו את תמונות האזרחים המצרים שנהרגו במהלך המהפכה. "התמונות נועדו להזכיר לכם שלולא הדם של השהידים הללו, לא היו נערכות בחירות היום", אמרו. "אל תשכחו את ההרוגים כשאתם בוחרים", הוסיפו ואמרו. מול המפגינים נגד שפיק עמדה קבוצה מתומכיו שצעקו "ניצחון למצרים".

דובר הקמפיין של שפיק, אחמד סרחאן, אמר לאתר חדשות מצרי כי הצבעתו של שפיק עברה בצורה שקטה ולאחר מכן "פרצה מהומה מתוכננת על ידי כמה נערים ובריונים השייכים לאחים המוסלמים ולתנועת המחאה של צעירי מצרים, '6 באפריל'". לדבריו, הסיבה להתפרעות של בריוני האחים המוסלמים היא "חולשתם" בזירה הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully